Keuzelijst met invoervak - selectie voor 2 velden

• Onderwerp starter Onderwerp starter frin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

frin

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Dag,

ik koppen een tabel (veld nummer & veld omschrijving) aan een keuzelijst met invoervak.
Je kan daar maar 1 afhankelijke kolom kiezen voor het toe te wijzen aan het veld dat wordt opgeslagen.

Doel is eigenlijk om het veld nummer in te typen (dit op te slaan) en dan ook het veld omschrijving toe te voegen (en bewaren)
dit alles staat wel op een subformulier

Geen idee wat je wilt, maar je vraag klopt niet. Denk ik. Een keuzelijst levert één waarde op die je op kunt slaan, en dat is niet alleen prima, dat is ook precies wat je wilt! Meer zou je namelijk niet moeten willen, als je een genormaliseerde database wilt maken. (En wie wil dat niet??)

Wel, de vraag was misschien niet erg goed gesteld,
als je kijkt naar het voorbeeldje
bij het veld "keuze_rekeningnummer" is een keuzelijst, daar kies je bijvoorbeeld "6200" (kolom 2 uit keuzelijst) en opslaan,
door die selectie te maken zou in het veld daaronder "rekeningnaam" de waarde "personeel" (kolom 3 uit keuzelijst ) moeten volgen

Laatst bewerkt:
Doel is eigenlijk om het veld nummer in te typen (dit op te slaan) en dan ook het veld omschrijving toe te voegen (en bewaren)
En wat is volgens jou het verschil tussen 'dit op te slaan' en 'en bewaren'? Bovendien sla je niet de zichtbare waarde "6200" op, maar de onzichtbare waarde uit het veld ID. En nogmaals: dat is ook precies de bedoeling. Wèl kun je extra kolommen uit een keuzelijst laten zien op een formulier. Dat doe je door een tekstveld te maken op het formulier met als Besturingselementbron de formule (in dummycode)
Code:
=cboKeuzelijst.Column(2)
Deze code zou de derde kolom (de tweede zichtbare) uit de keuzelijst laten zien. Overigens is het ook niet meer dan dat: alleen laten zien, dus niet bewaren. Maar dat hoef ik nu hopelijk niet meer uit te leggen: dat moet je ook niet willen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan