Keuzelijst met invoervak springt elke keer naar het eerste record

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arliator

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2014
Ik heb een oud projectje weer eens opgepakt, maar snap iets niet, waarschijnlijk heel simpel.
Probleem is, ik heb een formulier, daarvan zijn de keuzelijsten gekoppeld aan de tabel Kleding en stamgegevens, de keuzes die je maakt in het formulier worden opgeslagen in de tabel Invoer.
Dit doe ik omdat ik de gekoppelde tabel personeel ook nog wil toevoegen, zodat ik in 1 tabel kan zien wie wat heeft gehad.
Dat zijn zorgen voor later, nu is mijn probleem dat elke keer als ik een record toevoeg en ik een keuze maak, dat ik onderin zie dat hij weer terugspringt naar het eerste record.
Ik krijg dus in de tabel Invoer maar 1 record compleet gevuld (tenminste, met de gegevens die ik nu heb)
Wie weet, zal wel heel simpel zijn, hoe je ervoor kan zorgen dat als ik een nieuw record kies, de tabel Invoer op de juiste manier gevuld wordt?
Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Ik snap je probleem niet helemaal, maar ik zie wel dat je de tabel tblInvoer niet helemaal goed hebt opgezet. Je hebt daar het veld [Type] dat een tekstveld is. Dat veld heb je gekoppeld aan de tabel [TblStamgegevens] op je formulier, maar op het verkeerde veld. Je moet altijd koppelen op basis van het sleutelveld uit de brontabel, dus in dit geval zou dat het veld [ID] moeten zijn, niet [FldType].
Je vraag is ook simpel op te lossen, door wat overbodige (en in dit geval contraproductieve) code weg te halen. Je doet namelijk na de selectie een Requery op de keuzelijst. En wat doet dat? Juist: je keuzelijst resetten! Waarom? Geen idee, maar gewenst: absoluut niet!

Bedankt voor je antwoord, ik merk dat mijn kennis heel ver is weggezakt.
Ik ga morgen kijken naar je antwoord, in ieder geval bedankt voor het reageren.

Duurde iets langer, maar ik ben eruit.
Alles werkt, ID en de code aanpassen deed het hem, dank je wel!
Voor dit gedeelte ben ik eruit.
Mocht ik nog wat hebben dan maak ik wel een nieuwe vraag aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan