keuzelijst met invoervak weergeven of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

happytogether

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Beste allemaal,

kan iemand mij misschien helpen. Ik ben sinds kort bezig met access en heb nu ee vraag waar ik zelf (nog) niet uitkom.

Ik heb een tabel klanten met de volgende velden naam, adres, postkode woonplaats, enz.
Nu is het veld woonplaats een keuzelijst met invoervak (uit de tabel plaatsnamen).
Als ik nu een invulformulier maak voor nieuwe klant op basis van de tabel klanten) dan krijg ik bij woonplaats de keuzelijst met invoervak. Tot zover geen probleem. Maar ik wil een formulier maken met algemene klantgegevens maar in dit formulier wil ik dan de keuzelijst met invulvak niet hebben maar gewoon een tekstvak met de plaatsnaam (die je in het invulformulier met keuzelijst hebt geselekteerd) Hoe doe ik dat?
alvast bedankt voor de hulp.
happytogether

Open je formulier in ontwerp modus.
Klik met de rechtermuisknop op je combobox.
Kies Wijzigen in.
Kies voor tekstvak.

Bedankt voor reaktie
Heb ik gedaan. Alleen krijg ik dan dan niet de woonplaats te zien maar het id-nummer.
En aangezien er ongeveer 4500 plaatsnamen in nl zijn weet ik echt niet welk nummer voor welke plaats staat.
Hoe krijg ik de plaatsnaam ipv het id-nummer?

Query

Misschien is het dan handiger om eerst een query te maken waarin je de twee tabellen aan elkaar knoopt. Je kunt dan in plaats van het plaatsnummer de plaatsnaam opnemen. Als je deze query gebruikt als basis voor je formulier, dan kun je de plaatsnaam weergeven in een tekstvak.

jakkes het werkt nog niet.
ik heb dus tabel plaatsnamen en tabel adres gegevens
in de tabel adresgegevens heb ik een veld woonplaats (wizard opzoeken keuzelijst met invoervak)
als ik dus invoerformulier maak op basis van tabel adresgegevens dan krijg ik vanzelfsprekend de keuzelijst.
Als een form. wil maken met de vaste gegevens (alleen lezen zeg maar en dus zonder de keuzelijst) ook op basis van de tabel adres gegevens en ik verander in dat formulier het keuzevak in tekstvak dan krijg ik de woonplaats id en niet de plaatsnaam. Ook via query niet.
Doe ik iets niet goed?

Het werkt nu wel.
Heb aller eruit gegooid en opnieuw begonnen en nu gaat het goed.
Bedankt voor de hulp.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan