Keuzelijst met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregortman

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem: ik heb een hoofdformulier "klanten" (gegevens uit tabel Klanten)op dit formulier zit een subformulier "polisdetails" met oa polisnummer, ingangsdatum etc, (deze gegevens komen uit tabel polisdetails)

Nu heb ik op het hoofdformulier een keuzelijst met invoervak gemaakt waarin ik een polisnummer kan invoeren en deze moet dan de juiste klant weergeven in het hoofdformulier.

In de bijlage heb ik de VB code gezet, ID = de ID van de klant , polisnummer zoeken is de keuzelijst met invoervak.

Ik heb nog een aantal keuzelijsten met invoervak gemaakt en deze werken prima, bij deze keuzelijsten voer ik gegevens in die uit de tabel "klanten" komen, zoals "naam"en "Postcode".
Bij deze keuzelijsten heb ik dezelfde VB code gebruikt als in de bijlage.

Wie o Wie kan mij helpen

Bij voorbaat dank

gregor

Bijlagen

Die keuzelijst moet je zo opbouwen dat in de eerste kolom(onzichtbaar) het klantnummer staat van de klant.(tabel klant koppelen aan polisdetails via klantnummer)

en dan in de afterupdatecode

Dim rs as dao.recordset
set rs = me.recordsetclone
rs.findfirst "[Klantnummer] = " & Me.keuzelijst..
if not rs.nomatch then
me.bookmark = rs.bookmark
end if
rs.close
set rs = nothing

GG

He die Gregor,

Bedankt voor je reactie,

Mijn tabel is gekoppeld aan mijn tabel polisdetails via de ID van de tabel klanten,naar de tabel polisdetails(Zie bijlage)

ik heb je code ingevoerd zoals je neergezet hebt, alleen gebeurt er niks( p.s. moet ervoor me.polisnummer zoeken niet str(me.[polisnummer zoeken) staan??)
Het hoofdformulier gaat niet naar de klant waarbij het polisnummer bij hoort, ik heb in de lokale query de ID in de eerste kolom gezet, maar mocht niet baten?

Zit ik wel in de juiste richting !!

groet

Gregor

Bijlagen

• tabel relaties.PNG
    tabel relaties.PNG
    98,5 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan