Keuzelijst met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jake65

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2022
Ik heb een formulier waarin een keuzelijst met invoervak is opgenomen om klanten te selecteren.
Om de afzonderlijke kolommen zichtbaar te maken heb ik een eerdere tip van Octafish gebruikt:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oplossing 2: extra tekstvakken die de gewenste waarden ophalen uit de keuzelijst met invoervak. Voor de duidelijkheid heb ik de keuzelijst een zinvolle naam gegeven (raad ik jou ook aan). Op het formulier maak je dan 3 tekstvakken, en die krijgen respectievelijk de volgende formules als Besturingselementbron:
Code:
=[cboAankomst].[column](2)
=[cboAankomst].[column](3)
=[cboAankomst].[column](4)

En nu zie je in de tekstvakken de waarde die jein de keuzelijst selecteert.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dat werkt als een zonnetje, tot aan de kolom van het betreffende land.
Het land wordt namelijk uit een aparte landentabel gehaald, en nu wordt in de kolom voor "land" de getalswaarde getoond, wat achteraf ook wel logisch is
Hoe krijg ik het betreffende land te zien in plaats van de getalswaarde?
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Groeten Jake

Dat is heel simpel: voeg de tabel Landen toe aan de query die je nu voor de keuzelijst gebruikt, en vervang het veld dat het landID laat zien door het veld met de landnaam uit de tabel Landen. Dan hoef je verder ook niets aan de instellingen te wijzigen op je formulier.

Bedankt AccessGuru,

Inderdaad heel simpel, maar ik was er zelf niet opgekomen.
Ik kan weer verder, TOP!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan