• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst met lange omschrijving, korte code weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

jnn

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2014
Berichten
14
Beste helpers,

Ik heb een lijst met codes en omschrijvingen van die codes, deze wil ik graag in een Excelmap maken in een keuzelijst. Echter wil ik graag na de keuze alleen de codes tonen maar bij selectie wil ik de omschrijving wel zien. De codes en omschrijvingen kunnen in twee cellen staan maar dan kan ik er met de normale gegevensvalidatie niet uit kiezen. Ik kan de codes en omschrijvingen ook in 1 cel zetten maar dan wil ik graag alleen de eerste 3 letters (de code) zien.

Mijn vraag is dus een keuzelijst waarin ik de code+omschrijving zie maar na selectie alleen de code in de Excelmap wordt gezet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan een goede oplossing.

Met vriendelijke groet,
Jacob
 
Alleen op te lossen met een extra kolom

In kolom A de validatie (GRM- groene method), in kolom B "=left(a2;3)"

Validatie is er nu juist voor bedoeld dat de gebruiker alleen uit de aangeboden -juiste- opties kan kiezen.
 
Kijk eens naar deze oplossing:
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsm
    17,7 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
@timshel

Dan kan het ook met : Target.Value = Left(Target, 3)
 
Target.Value = Left(Target, 3)

Super, hiermee is het gelukt! Bedankt! Ook Timshel bedankt!

Is het ook mogelijk om de keuzelijst zelf iets langer te maken? Kan niks vinden op internet over Word 2013.
De codes die zijn aangegeven op de support van Office krijg ik helaas niet aan de gang.
 
Kijk in het bestand eesn bij tabblad formules / names manager
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan