Ik heb een formulier in ACCESS gemaakt die door middel van een "keuzelijst met invoervak" waarden ophaalt uit een andere tabel. In het formulier zit een "afterupdate" procedure die ervoor zorgt dat in de doeltabel een teller met 1 wordt opgehoogd.
De doeltabel ziet er zo uit:
Naam Aantal
Iemand 0
Nog iemand 0
Dus als ik in het formulier “Iemand” kies wordt aantal = aantal + 1. Dit werkt ook. Maar als ik in de “keuzelijst” de ingevoerde waarde verwijder, moet het aantal niet opgehoogd worden.
In het formulier staat deze code:
Private Sub naam_AfterUpdate()
Me!aantal = aantal + 1
Deze twee regels heb ik gebruikt om het aantal, door het lege invoervak, opnieuw te laten berekenen :
If me!naam = null then Me!aantal = aantal
If me!naam = “” then Me!aantal = aantal
In beide gevallen veranderd er niets aan de waarde.
Mijn vraag is dan ook: Welke waarde krijgt een keuzelijst met invoervak nadat deze deleted is?
De doeltabel ziet er zo uit:
Naam Aantal
Iemand 0
Nog iemand 0
Dus als ik in het formulier “Iemand” kies wordt aantal = aantal + 1. Dit werkt ook. Maar als ik in de “keuzelijst” de ingevoerde waarde verwijder, moet het aantal niet opgehoogd worden.
In het formulier staat deze code:
Private Sub naam_AfterUpdate()
Me!aantal = aantal + 1
Deze twee regels heb ik gebruikt om het aantal, door het lege invoervak, opnieuw te laten berekenen :
If me!naam = null then Me!aantal = aantal
If me!naam = “” then Me!aantal = aantal
In beide gevallen veranderd er niets aan de waarde.
Mijn vraag is dan ook: Welke waarde krijgt een keuzelijst met invoervak nadat deze deleted is?