keuzelijst onzichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zurrik

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2006
Is het mogelijk om een keuzelijst die naast de tabbladen staat, onzichtbaar te maken, zodat er een andere keuzelijst komt te staan terwijl ik op andere tabbladen klik.

Me.keuzelijstnaam.Visible = False werkt niet. Ik heb dit staan onder bij klikken van een tabblad.

Kan dit wel?

Posten die mdb.
Of een duidelijke vraag stellen. Wil je gewoon iets anders die listbox tonen, dan moet je gewoon de sql van de listbox aanpassen in je code en een requery uitvoeren.
Wil je de listbox gewoon niet zien, dan moet je hem onzichtbaar maken.

Ik heb, zoals je weet, links een lijst met ordernummers staan. Ik werk daarnaast met tabbladen. Als ik op een tabblad offertenummers klik, wil ik graag dat er offertenummer in mijn linker lijst komen te staan. Moet ik dan twee lijsten maken of gewoon opnieuw vullen en een keer refreshen?

Wat jij wilt kan niet.

Een tab object is bedoeld om besturings elementen op een formulier te groeperen.
Het wordt gebruikt om te zorgen dat er niet te veel tegelijk op één formulier zichtbaar is. Je tabt van de ene groep elementen naar de andere.

In code kun je niet eenvoudig detecteren dat er op een tabje gedrukt is, logisch, voor access zit je op het formulier en niet op de tab. Er is geen gebeurtenis die af gaat als je op het tabje klikt. De Bij klikken gebeurtenis gaat af als je in het tabblad zelf ergens klikt, niet als je op het tabje klikt.

Als je iets anders in een listbox wilt laten zien moet je de rowsource aanpassen.

me.lstListbox.RowSource = "SELECT veld1, veld2 FROM tabel WHERE....."
me.lstListbox.Requery

Dus als ik het goed begrijp. Ik kan dus door op een tabblad te klikken wel mijn listbox opnieuw vullen maar dan met andere gegevens, maar geen nieuwe neerzetten. En dan maakt het ook niet eens uit waar ik op het blad klik. Zie ik het zo goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan