• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantjevg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
Hallo Mensen

Ik heb een probleem met valideren van mijn offerte overzicht. Ik hoop dat iemand mij kan helpen

In kolom A heb ik een keuzelijst gevalideerd met de keuzes
-Ingekomen
-Uitgebracht
-Opdracht
-Vervallen

Nu wil ik dat er in Kolom B een keuzelijst(via valideren enz) verschijnt met
-Uit te voeren
-In uitvoering
-Uitgevoerd

Geen probleem zou je zeggen,maar ik wil alleen dat dit keuzemenu verschijnt als ik in kolom A Opdracht heb aangevinkt...Als iemand dit kan oplossen zou die me geweldig uit de brand helpen.
bvd

Groetjes jantje

Maar hoe los je het op indien B1 blank moet zijn of worden indien in A1 iets anders staat dan "Opdracht "?

GiMe

Dit is niet wat ik bedoel Ad.
Indien je in A1 : Opdracht selecteert, komt de keuzelijst in B1 tevoorschijn, waar je dan een keuze uit maakt. (bv : Uitgevoerd)
Mijn bedoeling is nu wanneer je terug naar A1 gaat en een nieuwe keuze maakt, maar niet Opdracht, cel B1 blank wordt en "Uitgevoerd" (van de vorige keuze) verdwijnt uit B1 zonder deze te selecteren.

GiMe

GiMe,

Ja, ja Ik weet wat je bedoeld, dat zal met een stukje code moeten gebeuren.
Ik denk dat onze vriend Wigi dit sneller heeft gemaakt als ik. ;-)
Maar ik zal eens kijken of ik het voor mekaar krijg.

Ad,
Bedoel je zoiets ? (sorry voor het gestuntel !)
HTML:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
   Application.ScreenUpdating = False
    If Target.Address = ("$A$1") Then
    If Range("A1").Value <> "Opdracht" Then
    Range("B1").Select
    Range("B1") = ""
    End If
    End If
End Sub

Maar zou het echt niet kunnen zonder VBA ?

GiMe

Laatst bewerkt:
Ik ben er mee aan de slag gegaan en het is me gelukt,jaja!

Nu vroeg ik me af hoe je kunt instellen dat er automatisch de eerste keuze "Uit te voeren" verschijnt als je Opdracht hebt geselecteerd. Indien gewenst kan je eventueel de andere opties In uitvoering of Uitgevoerd aanklikken. Anyone?
bvd

Jantje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan