Keuzelijst record zoeken formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerton64

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Heren.

ik heb een Keuzelijst met invoervak en dan record zoeken in het formulier opzoeken gebruikt in mijn formulier gemaakt. (werkt)

Als ik de record zoeker aanklikt zie ik de hele lijst met namen, begin je de naam in te voeren zie je de hele lijst met namen er nog onder staan.

Mijn vraag: is het mogelijk als je een naam invoert dat de rest van de namen al verdwijn waar de letters niet in voorkomen.

Dus zoek je Gerton en je voer de letters GER in dat je alles ziet waar Ger in voorkomt (begin woord)

GERt
GERtjan
GERton
en de rest weg laat.

Groet Gerton

Laatst bewerkt:
Je hebt waarschijnlijk een keuzelijst met de wizard gemaakt, die dan het eerste record zoekt dat begint met de door jou getypte letters. Die heeft dan zo'n soort criterium:
Code:
="[Naam] = " & "'" & [Screen].[ActiveControl] & "'"
Deze keuzelijst filtert niet, maar zoekt een record. En dat is iets heel anders. Filteren kun je beter met VBA doen, omdat je de onderliggende tabel dus moet filteren. Daarbij kun je met een keuzelijst nooit op delen van tekst filteren, want een keuzelijst geeft altijd één record terug. Wél kun je de Rijbron van de keuzelijst filteren. Maar dat kan dus óók niet met de keuzelijst zelf, want die levert nog steeds maar één resultaat terug. Wil je de keuzelijst zélf filteren, dan moet je dus een extra tekstvak gebruiken. Overigens zou mij het sop de kool niet waard zijn; wat boeit het dat je ook nog andere waarden in een keuzelijst ziet? Mij niet in ieder geval. De enige reden die ik kan bedenken om een keuzelijst te filteren is, als je teveel rijen in de keuzelijst hebt, zodat je niet alle waarden kunt zien. Komt voor.... In dat geval filter je met een tekstvak de keuzes die in de keuzelijst mogen staan.

tHANKS VOOR REACTIE OctaFish

Heb een logboek om Call,s te loggen, Hier een printscreen

Knipsel.JPG

Als ik nu een naam invoer en een enter geeft ga ik naar desbetreffende call (top)
Maar ik dacht om hem iets mooier te maken dat je een deel invult (call) dat je de andere calls niet meer ziet (uit zoek lijst). Dus wat ik nu in de printscreen heb PD0G dat je alleen beginnend met PD0G krijgt. je zou dan nu 2 calls zien volgens lijstje.
Maar het is geen probleem als dit niet zou kunnen.

Dat kan dus wel, zoals ik al,heb uitgelegd, maar dan moet je met een tekstvak de keuzelijst filteren. En dan is het resultaat dus niet anders dan als je in het tekstvak van de keuzelijst typt, want de letters moet je tóch typen. En doe je dat in de keuzelijst, dan sta je al gelijk op de eerste waarde die voldoet. En dan kun je nog doortypen als je verder wilt in de lijst. Eerlijk waar, je wint er helemaal niks mee.

Laatst bewerkt:
Toch vind ik die functie niet slecht, je kunt dan namelijk een tekstvak maken waar je op één of meerdere karakters in kan gaan zoeken, bv als je bij benadering weet hoe iets noemt en/of je weet dat er bepaalde letters of cijfers in voorkomen.
Zo filteren we bij ons een list aan de hand van delen van een bewonernaam of voornaam of familielid of kamer, etc..... Hierdoor vindt je snel iets terug en door middel van een "bij klikken" gebeurtenis openen we dan een bepaald formulier wanneer je op een record klikt van je lijst . En de items in de lijst wijzigt zicht inderdaad voortdurend volgens de karakters die je intikt.

Bijlagen

• Knipsel16.JPG
    Knipsel16.JPG
    27,3 KB · Weergaven: 45
Maar dat is een heel ander voorbeeld (dat ik zelf ook regelmatig gebruik) waarbij je een tekstveld gebruikt om te filteren, en niet een keuzelijst filtert. Wat in mijn ogen dubbel werk is en niks oplevert. Sterker nog: het formulier 'live' filteren op een tekstvak werkt veel beter, omdat je gelijk het resultaat ziet en kan herstellen als je een letter verkeerd of teveel typt. Filter je alleen de keuzelijst, dan heb je nog niks als je alleen de keuzelijst gefilterd hebt, want je moet daarna nog de keuzelijst openen om te zien of je filtering van de keuzelijst wel correct is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan