• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst start onderaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

1965Peter

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2016
Goedemorgen iedereen,

ik ben een formulier aan het maken waarin ik keuzelijsten heb verwerkt. Ik heb in een apart blad tabellen gemaakt en de range van de waarden in die tabel een naam gegeven om ze zo te koppelen aan de keuzemenu's (bijvoorbeeld rechter kolom tabel A range B2:B10 heeft de naam "Appels". Nu heb ik er voor gekozen om lege regels er in op te nemen, zodat andere medewerkers in de toekomst het assortiment uit kunnen breiden zonder alle technische handelingen uit te voeren. Deze lege regels zorgen er echter voor dat ik bij het openen van de dropdown onderaan de lijst begin en dus steeds omhoog moet scrollen. Is er een manier waarop ik ervoor kan zorgen dat de scrollbalk bovenaan staat bij het openen van de dropdowns? Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,
Peter

Heb je toevallig een voorbeeld bestand?

Waarom lege regels, je werkt met een tabel, medewerkers kunnen toch onderaan zaken toevoegen, die worden automatisch in de tabel opgenomen.

De lijst begint nu bij de eerste lege waarde en dat kun je niet aanpassen tenzij je voor keuze 1 de eerste lege waarde zet dan zal de dropdown daar beginnen.

Maar je gebruikt een tabel en dan hoef je geen lege waarden mee te nemen. Als je je naambereik instelt op de tabelkolom Tabel1[Soort] ipv B2:B10 zal deze automatisch meegroeien als er een nieuwe waarde wordt toegevoegd of krimpen als er 1 verwijderd wordt.
Je moet alleen dan niet product en soort in 1 tabel zetten omdat dan de lijsten voor beide even lang zijn en het selectie probleem blijft.

zie bijlage, probeer zelf maar om wat er gebeurd als je 4 en 5 toevoegt aan soort.
Enige wat je gebruikers moet leren is hoe je waarde toevoegt aan een tabel (eenvoudig nieuwe waarde tikken onder de laatste waarde)

Bijlagen

Ik zie nu inderdaad dat de range van de benaming binnen de tabel zich aanpast wanneer er iets toegevoegd wordt! Bedankt voor de input, ik ben geholpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan