Keuzelijst uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartijnWils

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
hallo allemaal,

ik heb nog is een vraagje voor jullie.

voor mijn stage heb ik een programma gemaakt met een keuzelijst met invoervak en als je daar een artikelcode invoert, dan komen in labels daaronder de prijs, omschrijving enz.

nu wilt mijn baas dat wanneer ik bv: 1 intyp de keuzelijst opent en alle artikelcodes met 1 vooraan weergeeft.

misschien een opmerking: de artikelcodes staan helemaal door mekaar dus, 10458 staat niet boven 10459.

alvast bedankt ; )

Wat bedoel je met: 'Als ik een 1 intyp de keuzelijst opent?
Dat zal namelijk nooit gebeuren; een keuzelijst open je door met je muis op het knopje te klikken.... Je kunt wel de optie <Autouitbreiden> aanzetten, zodat de lijst a.h.w. gefilterd wordt met de waarden die je intypt. Maar hij blijft ingeklapt...

kijk, er zijn 9000 codes ofzo.

en ik wil dat als ik bv intyp: 12.

dat er alle codes komen die met 12 beginnen.

ik heb nu wel autouitbreiden aanstaan maar als ik dan bv: 12 intyp krijg ik 1 van de 50 codes die met 12 beginnen

Bv:
PHP:
SELECT artikelbestand.Code
FROM artikelbestand
WHERE ((([artikelbestand]![Code]) Like [Forms]![frmArtikels]![cmbArtikelCodeKOP] & "*"));

zo iets, maar dan in de lijst van de keuzelijst. gaat dat ?

Laatst bewerkt:
Ik zou in eerste instantie de rijbron sorteren op de sorteerwaarde, dat is de eerste waarde die je ziet in de keuzelijst. Filteren op de lijst is denk ik niet mogelijk, want dat zou inhouden dat je bij elke letter die je toevoegt de rijbron van de keuzelijst moet vervangen. En omdat de lijst op dat moment de focus heeft, en actief is, vermoed ik dat dat niet zal gaan.

Ik heb nog wel een trucje gevonden om de lijst automatisch te openen als je een letter intypt.... Voor het geval dat je dat inderdaad ook zocht!
De code werkt op de gebeurtenis <ToetsNeer>, en ziet er zo uit:

Code:
Private Sub cboTest_KeyPress(KeyAscii As Integer)

SendKeys "%{Down}"

End Sub

In combinatie met het verhogen van het aantal rijen (tabblad <Opmaak>, <Aantal rijen>) van 8 naar pak-m-beet 30, ziet het er al een stuk jofeler uit...

en hoe sorteer ik dat percies ? want ik zie bij eigenschappen daar niet echt een mogelijkheid voorµ

nog wel even zeggen, er zijn in die keuzelijst 2 kollomen. 1 ID & 1 artikelcode , maar ID is onzichtbaar

Laatst bewerkt:
Je moet hiervoor de Rijbron van de keuzelijst openen. Dit is doorgaans een query, die dan in query-ontwerpweergave wordt gezet. Daar kun je dan aangeven welke kolommen je wilt zien, en hoe je ze wilt sorteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan