• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst vanuit ander werkblad: werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appievee

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2010
Ik wil een gekoppelde keuzelijst maken in Excel 2007, waarbij deze zijn gebaseerd op gegevens in een ander blad.

- De eerst keuze betreft een bepaalde fase (Selectie, Ontwerp, Implementatie, of Afgerond)
- Afhankelijk van de eerste keuze volgt een vervolgkeuzelijst

Ik maak daarbij gebruik van de methode zoals hier regelmatig op het forum als bij gratiscursus.be (excelles068) beschreven wordt.

Probleem
Echter, bij mijn eerste keuze is de keuzelijst beperkt tot alleen datgeen wat gekozen is in de 'naamvak' cel? Waar zit hem de fout?

En hoe kan ik de vervolgkeuze vervolgens het beste maken?

Bijlagen

Ik denk dat jij een dropdown menu wil maken ?!
Zoek eens in het forum daar vind je een hoop voorbeelden.

Als je er niet uit komt laat het weten!

Probleem
Echter, bij mijn eerste keuze is de keuzelijst beperkt tot alleen datgeen wat gekozen is in de 'naamvak' cel? Waar zit hem de fout?
Kijk eens op de Excel-pagina op mijn site naar het bestand keuze na keuze

Klopt, dat ik zoek naar een dropdown menu.

Mijn eerste probleem kan ik in elk geval minder mooi oplossen door bij Gegevensvalidatie==>Bron de keuze zelf in te voeren "Selectie;ontwerp;implementatie; ; ;" Laat onverlet dat ik nog steeds niet snap waarom mijn eerste opzet niet werkte (zoals het volgens Excel wel zou moeten werken)

Omdat het uiteindelijk een groot invulblad wordt met meerdere dropdowns, wil ik data voor de dropdows liever in een apart werkblad vastleggen. In Onderstaande onderwerp geeft WHER wel een oplossing zie #11 in :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/537267-gegevensvalidatie?highlight=dropdown+excel

Maar ik zou daarbij liever hebben dat alleen de gele vakken in de oplossing van WHER (zie bijlage) zichtbaar zijn en de overige info dus op een apart werkblad.

Bijlagen

Thx Trucker, dit is precies wat ik zoek!!

De ctrl+F3 is in elk geval een heilige toetscombinatie (die ik niet kende).
Ik heb jouw oplossing zelf nagebouwd, om erachter te komen of ik het nu helemaal snap en het lijkt te werken!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan