Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
=ALS(D6="X";$B$4+1;ALS(D6="Z";B7+1))
Start in het vervolg een nieuwe topic voor een nieuwe vraag.
Nee zo niet...Zo?
=ALS(D3="X";$B$4;ALS(D3="Y";$A$3;B4))+1
Ja, iddbij wijze van voorbeeld. Zo staat het benodigde getal telkens op dezelfde rij, 2 kolommen naar links. Dat vereenvoudigt jouw formules zeker.
ik heb de pijlen nu wel getekend voor X voor de duidelijkheid maar met X heb ik geen problemen; ik snap dan ook niet wat ik met C18 kan doen?Kan je niet onder de afbeeldingen met rode pijlen het benodigde getal overnemen met een celverwijzing:
=C18
=VERT.ZOEKEN("A";C$1:D$33;2)
![]()
je kickt daar wel van op he![]()
Mja, jammer dat het niet helemaal werkt.
Te vroeg gejuicht![]()
=INDEX(D$3:D18;GROOTSTE((RIJ(D$3:D18))*((ISGETAL(D$3:D18))=WAAR);[B][COLOR="red"]1[/COLOR][/B])-RIJEN(D$1:D$2))
=INDEX(D$3:D18;GROOTSTE((RIJ(D$3:D18))*((ISGETAL(D$3:D18))=WAAR);[B][COLOR="red"]2[/COLOR][/B])-RIJEN(D$1:D$2))
=INDEX(D$3:D18;GROOTSTE((RIJ(D$3:D18))*((ISGETAL(D$3:D18))=WAAR);[B][COLOR="red"]3[/COLOR][/B])-RIJEN(D$1:D$2))
Is er een manier om de cellen als variabele in te geven, zodat als ik de keuzelijst kopieer op "E1" dat het ook nog werkt? ( "B1:B10" moet dan in "F1:F10" veranderen)
((dus geen willekeurige kopie maar altijd 3 kolommen er tussen in))
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
With ActiveCell
If .Value = "A" Or .Value = "B" Then
Application.EnableEvents = False
.Offset(1, 10).ClearContents
Application.EnableEvents = True
End If
End With
End Sub
Ja, ik had toen er niet bij nagedacht... Mja fouten zijn er om van te leren he![]()
Code:Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address = "$A$1" Or Target.Address = "$E$1" Then If Target.Value = "A" Then Application.EnableEvents = False Target.Offset(, 1).Resize(10).ClearContents Application.EnableEvents = True End If End If End Sub
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.