• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst verwijzen naar andere cel, met uitkomst verwijzing naar andere tabblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faansdome

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2012
Goedemiddag,

Ik heb moeite met onderstaand issue om deze correct te verwijzen. :o

Ik heb in mijn Excel bestand Test.xls op Blad1 een keuzelijst gemaakt met daarin de keuzes Ja/Nee.
In Blad2 komen deze verwijzingen terug.
Ik wil graag een uitkomst krijgen in Blad3 met "Naam" - "Omschrijving"- Locatie"
Bekijk bijlage Test.xls

Het is de bedoeling dat er gekeken moet worden wanneer er in Blad1 kolom C met "Ja" wordt gevuld dat er een vergelijking in Blad2 wordt gedaan met in Blad3 de uitkomst "Naam" - "Omschrijving"- Locatie" die overeenkomt met waar "Ja" gevuld wordt.

Daarnaast als er in Kolom C op blad Blad1 2x een "Ja" wordt gevuld dat er gecontroleerd wordt waar deze 2x "Ja" voorkomen in Blad2 en dat in Blad3 vervolgens "Naam" - "Omschrijving"- Locatie" gevuld wordt waar deze combinatie voorkomt.

Alvast bedankt :d

Met Vriendelijke Groet,
Faan

Ik weet niet zeker of het bij je werkt, gezien je in een ouder Excel werkt (en ik niet weet welke functies vanaf wanneer beschikbaar waren), maar bij deze heb ik een paar formules in je bestandje gezet (ik heb hem in zowel het oude als in het huidige formaat geupload):

Bijlagen

Koster1984,

Bedankt voor je reactie.:D:thumb:
Het werkte niet helemaal voor 2003.
ik kreeg op sommige velden de opmerking "=_xlfn.IFERRO" :( dus ik heb wat aanpassingen gemaakt waardoor het wel werkt.:)
Het enige waar ik nu nog mee zit is dat als ik in meerdere velden "Ja" selecteer dat ik dubbele uitkomsten krijg.

Ik zou graag als resultaat willen dat enkel de regels zichtbaar worden waar de complete selectie in voorkomt. :P

In de bijlage de bijgewerkte versie
Bekijk bijlage Test(kstr)-Faan.xls

Ik begreep dat je die dubbele uitkomsten juist wilde (welke ook gecompliceerder waren om te maken). Bij deze heb ik hem voor je aangepast (ik denk dat hij het meteen al doet, ik heb de ALS.FOUT-formules, welke het kennelijk niet deden, vervangen voor gewone ALS-formules).

Bijlagen

Hey Daniel,

Je hebt hem bijna, echt top dat je hem hebt kunnen aanpassen.
Toch wil ik je vragen om een stapje verder te gaan.

De bedoeling is om enkel de "Naam" - "Omschrijving"- "Locatie" weer te geven waarbinnen de selectie "Ja" in 1 rij zich voordoet en is gekozen.

In de bijlage dit nu ook visueel gemaakt.
ik vind het ook moeilijk om in woorden exact uit te leggen.Bekijk bijlage Test(kstr)-Faan(2).xls

Ik snap al wat je wilt, als je onderstaande formule in cel BD4 van Blad2 zet (en doortrekt naar onder) zijn we denk ik compleet:
Code:
=ALS(SOMPRODUCT((D4:BB4="Ja")*(D$2:BB$2=1))<>SOM(D$2:DB$2);"";MAX(BD$3:BD3)+1)

Helemaal geweldig het werkt nu inderdaad.

Hartstikke bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groet,
Faan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan