• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst via gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

lvk123

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2019
Ik wil via een keuzelijst (gegevensvalidatie) een bestand opstellen.

Nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om de aanpassingen in de keuzelijst direct door te voeren.

Ik heb een lijst A, B, C, D enz. Die ik in een tabel selecteer. Nu wil ik bijvoorbeeld A aanpassen naar bijvoorbeeld "verkocht". In de tabel blijft dan alles wat A is ook als A staan en wordt dit niet automatisch omgezet naar "verkocht".

Heeft er iemand een idee? Zie bijlage waar ik in de lijst al A gewijzigd heb in Verkocht.

Bijlagen

De validatielijst is niet dynamisch; je kiest iets wat op dat moment in de lijst staat. Als je achteraf de lijst gaat aanpassen, zul je dat ofwel met Zoeken en Vervangen moeten/kunnen doen, ofwel met een (tijdelijke) Vert.Zoeken tabel waarbij je de waarden uit kolom F gebruikt om in kolom G dan de juiste termen op te zoeken. Die kopieer je vervolgens, en plak je als Waarde in kolom F. Maar veel beter is het uiteraard om eerst na te denken over de opzet voordat je iets inricht :).

Bedankt voor de tip.. Met een extra kolom en verticaal zoeken kom ik ook tot het gewenste resultaat.

Een beetje structuur in een werkblad is nooit weg. Met een macro achter het blad kan het automatisch.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan