Keuzelijst werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juules

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2010
Hallo,

In ons (project) voorraadbeheersysteem lopen we tegen het volgende probleem aan.

We hebben een formulier gemaakt waarin klanten nieuwe bestellingen kunnen plaatsen.
Echter het is nu zo dat als het dropdown menutje geopend wordt het niet mogelijk is om de gegevens aan te klikken. Relaties hebben we (denk ik) goed liggen.

Je vraag is te vaag om te beantwoorden. Ik vermoed dat je een formulier hebt gemaakt op basis van je tabel [Bestellingen]. En je wilt met keuzelijsten (met invoervak?) iets kunnen kiezen. En dat 'iets' lukt niet? Je hebt het nog over relaties tussen tabellen, maar die hebben er normaal gesproken niks mee te maken. Dus daar ligt het probleem zeker niet.

zal het inderdaad iets beter beschrijven.

Er is inderdaad en formulier gemaakt van de tabel Bestellingen. In dit formulier hebben we keuzelijsten gemaakt waar de gegevens van personeelsleden en producten in te vinden zijn.

Hier een voorbeeld van ons formulier.

Personeelsnaam | Naam, Afdeling, Telefoonnummer
Product | Productcode, Productnaam, productbeschrijving

Personeelsnaam en product zijn de namen van de keuze lijsten.
De gevens achter de | zijn de gevens die in de keuze lijst staan.

Als er een product gekozen wordt uit de lijst Product dan is het niet mogelijk om een personeelslid daar aan te koppelen doormiddel van de keuzelijst Personeelsnaam.

De personeelsleden verschijnen wel in de lijst. Maar er niet opgeklikt worden zodat de keuze bevestigd wordt.

Dat maakt het probleem er nog niet heel veel duidelijker op..... Als je twee keuzelijsten maakt voor resp. Personeelsnaam en Product, dan hebben die in beginsel niks met elkaar te maken. Het zou niet uit mogen maken of je in één van de twee, of in allebei iets kiest. Bij jou zit dus iets goed fout. Wat? Dat kan ik zonder voorbeeldje echt niet zeggen; je hebt vermoedelijk iets gedaan wat niet hoort, en, zoals je vermoedelijk al gemerkt hebt, in Access is dat een vrij breed spectrum. Maak dus een voorbeeldje, dan scheelt dat ons en jou heel veel tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan