keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi Rombouts

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2002
Vraagje,
Ik heb een keuzelijst met invoervakje (combBoekenReeks - IdNrBoekenreeks; Boekenreeks )wanneer ik een Boekenreeks invul die niet in de lijst staat en ik ga verder(enter of tab) krijg ik de melding deze tekst staat niet in de keuze lijst, vervolgens dubbelklik ik in de "keuzelijst" een volgend formunier wordt geopend en hier kan ik dan de nieuwe boekenreeks en alle gegevens hiervan opnieuw invullen. Hoe kan ik nu hetgeen dat de reeds was ingetypte in de keuzelijst op het niewe formulier laten verschijnen????

Rudi

Speciaal bij comboboxjes en listboxjes is hiervoor een event. Het heet OnNotinList. Dit event wordt getriggerd als een ingevoerde waarde niet in de lijst voorkomt.

Als parameter heeft dit event de ingevoerde waarde. Wat je nu moet doen is die waarde in een globale variabele plaatsen en daarna het invoerformulier openen. In het onOpen event zet je dan dat de textbox waar de nieuwe waarde in moet verschijnen gevuld moet worden met de waarde uit de globale variabele.

Suc6,

Ben niet echt thuis in "globale variable"
kan u me hier iets meer duidelijkheid over geven

Rudi

Een globale variabele is een variabele die overal in je toepassing beschikbaar is.

Een variabele die je in een sub of functie definieert is alleen beschikbaar in die sub of functie.

Als je een variabele private bovenin een module definieert is deze beschikbaar in alle subs en functies in die module

' Add following to Declarations section of module.
Private strMsg sAs String

Sub InitializePrivateVariable()
.......

Als je een variable public bovenin een module definieert is deze beschikbaar in alle subs en functies van alle modules in je toepassing

' Include in Declarations section of module.
Public strMsg As String

Sub InitializePublicVariable()
.......

Als ik het begrijp dus:

ik heb 2 formulieren Frm1 en Frm2
op Frm1 staat een tekstveld "vraag"
op Frm2 staat een tekstveld "antwoord"

ik maak module 1, hierin staat
Option Compare Database
Public strVraag As String

als nu in "vraag" van Frm1 iets intype

en ik open Frm2
wat plaats ik dan bij de gebeurtenis van het openen van het formulier, zodat in het veld "antwoord" de tekst van veld "vraag" verschijnt

Rudi

Als formulier frm1 nog open staat kun je het volgende doen:

forms![frm2]![antwoord] = forms![frm1]![vraag]

Als frm1 niet meer open staat moet je zorgen dat bij het sluiten van frm1 strVraag gevuld wordt:
strVraag = forms![frm1]![vraag]
Bij het openen van frm2 moet je dan het veld vullen:
forms![frm2]![antwoord] = strVraag

Duurde even tot ik het zag maar het lukt me
een vraagje hoeveel van die variable kan ik in mijn module zetten?

Bedankt Rudi

Heb toch iets te snel geweest
de keuzelijst waar ik mee werk bevat de 2 kolommen de eeste is insteld op een breedte van 0
Dus wat gebeurt er de Idnr wordt genomen hoe verder

ps ik heb een voorbeeld van mijn db bijgevoegd misschien kan u hier even verder mee

Toch nog bedankt voor de hulp

Heb toch iets te snel geweest
de keuzelijst waar ik mee werk bevat de 2 kolommen de eeste is insteld op een breedte van 0
Dus wat gebeurt er de Idnr wordt genomen hoe verder

ps ik heb een voorbeeld van mijn db bijgevoegd misschien kan u hier even verder mee

Toch nog bedankt voor de hulp

Bijlagen

Als je deze regel gebruikt lukt het wel:

Code:
strCombUitgeverij = Form_Frm1.CombUitgeverij.Text

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan