keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Vraagje over een keuzelijst met invoervak

Is het mogelijk om in een keuzelijst met invoervak informatie te verzamelen uit twee of meer kolommen bestaat. Dus dat de info die bijvoorbeeld in kolom A en B staat via een Query ofzo tegelijk in het invoervak komen te staan en opgeslagen kunnen worden in een tabel. zodat je deze gegevens van a en b in een cel komen te staan:confused: :confused: :8-0:

Ja, dat kan. Dan gaat je query er ongeveer als volgt uitzien:

SELECT kolomA FROM tabel
UNION
SELECT kolomB FROM tabel;

Het zijn dus twee query's die met het woordje UNION aan elkaar worden geplakt. Vereiste is dat beide query's evenveel kolommen met dezelfde datatypen in dezelfde volgorde opleveren.

Grtz,

Ik begin het al te snappen

Nog even voor de duidelijkheid
Het lijstgedeelte van een keuzelijst met invoervak bestaat uit rijen
gegevens. De rijen kunnen één of meer kolommen bevatten, die met of zonder
kolomkoppen worden weergegeven. Als een keuzelijst met invoervak waarvan de
keuzelijst uit meerdere kolommen bestaat, afhankelijk is, worden de waarden
uit een van de kolommen opgeslagen.

Ik wil graag twee of meer waarde kunnen opslaan kan dat? en hoe moet ik dit
doen?:) :o

Een keuzelijst geeft altijd maar 1 waarde terug. Dat is de waarde in de kolom die je hebt aangegeven als "bound column" (even geen idee hoe dat in NL is).
Als je dus iets wilt doen met meerdere waarden afhankelijk van de keuze in de keuzelijst moet je met de gekozen waarde een actie uitvoeren die dat doet wat jij wil. Bijvoorbeeld het vullen van andere velden op het formulier.

Grtz,

Ja dat is wel ongeveer wat ik zou willen.
dus wanneer je met een keuzeveld een waarde kiest hij automatische de waarde van andere kolommen in niet keuzevelden plaatst.

Maar dan wel graag de kolommen die ik aanwijs

is dit mogenlijk??

De gegevens die uit deze kolommen komen moeten wel in een andere tabel kunnen worden opgeslagen

Achter "bij wijzigen" van de keuzelijst komt een VBA macro die de volgende acties doet:

Code:
dim strSQL as string
dim cnn as ADODB.connection
dim rst as new ADODB.recordset

strSQL = "SELECT kolom1, kolom2, kolom3 FROM tabel WHERE id = " & me.keuzelijst & ";"

set cnn = activeproject.connection
rst.open strsql, cnn, adopenstatic
rst.movefirst
me.veld1 = rst.fields("kolom1")
me.veld2 = rst.fields("kolom2")
'etc.
rst.close
set rst = nothing
cnn.close
set cnn = nothing

Grtz,

Status