keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zurrik

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2006
is het mogelijk om achter een keuzelijst een optie te hangen. Ik bedoel het volgende,

als ik de oppervlakte van een blok wil berekenen:

keuzelijst: blok pak dan die berekening,

als ik de oppervlakte van een ronde staaf wil berekenen:

keuzelijst: staaf pak dan die andere berekening.

Tja je kunt het maar weten. Wederom bedankt. Trouwens als ik zo vrij mag zijn, is access je hobbie of werk? Je hebt op alles meteen een antwoord. Echt fijn.

haha dat gaat niet met mijn stagevergoeding. Ik probeer het wel op deze manier, dan leer ik er ook nog wat van.

Uhm het lukt me niet. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Misschien aan de berekening:
Case "Plaat"
If Not IsNull(Me.txtLengte) And Not IsNull(Me.txtBreedte) And Not IsNull(Me.txtHoogte) Then
Me.txtOppervlakte = (2 * (Me.txtLengte * Me.txtBreedte)) + (2 * (Me.txtHoogte * Me.txtLengte)) + (2 * (Me.txtBreedte * Me.txtHoogte))
End If

eueuehhhhh

Het helpt wel als je ook vertelt wat er niet lukt of wat voor foutmelding je krijgt.

Ik krijg geen foutmelding maar hij berekent ook niks. Ik heb alle veldjes gecontroleerd en alles lijkt goed. Waar ik aan zit te denken, wat niet goed hoeft te zijn, is dat ik de keuzelijst uit een tabel haal, en jij voegt 2 namen toe zonder dat er een tabel is. MAar goed ik krijg dus niks terug in mijn textveldje.Ook geen foutmelding. hier nogmaals een stuk code. Misschien kan iemand iets ontdekken.
Private Sub cmbSoortBerekening_Click()
Const conPI = 3.14159265359
Select Case Me.cmbSoortBerekening
Case "Blok"
If Not IsNull(Me.txtLengte) And Not IsNull(Me.txtBreedte) And Not IsNull(Me.txtHoogte) Then
Me.txtOppervlakte = Me.txtLengte * Me.txtBreedte * Me.txtHoogte
End If
Case "Strip"
Me.txtOppervlakte = (2 * (Me.txtLengte * Me.txtBreedte)) + (2 * (Me.txtHoogte * Me.txtLengte)) + (2 * (Me.txtBreedte * Me.txtHoogte))
End If
End Select

End Sub

Laatst bewerkt:
In de code lijkt geen fout te zitten.
Kun je misschien je mdb even posten?
Dan kunnen we even kijken wat er fout is.

Open de mdb in access, kies menu extra, Databasehulpprogramma's, Database comprimeren en herstellen.
Dan wordt ie wel kleiner. Access bewaard namelijk intern alle wijzigingen die je in je mdb doet. Met die optie gooi je al die wijzigingen daadwerkelijk weg.
Daarna zippen en posten.

Dat dacht ik al.

De query voor je combobox ziet er als volgt uit:

SELECT tblProduktsoort.Produktsoortnr, tblProduktsoort.Naam
FROM tblProduktsoort
ORDER BY tblProduktsoort.Naam;

Er staan dus twee velden in je combobox, voor het eerste veld is echter een breedte 0 gekozen zodat je alleen het tweede veld ziet.
De waarde die de combobox bij een keuze krijgt is echter de waarde van het eerste veld, het Produktsoortnr dus.
Je zult bij je afvraging in het CASE statement dus moeten kijken naar het Produktsoornr en niet naar de Naam.

Aha, ik snap m. Pff en daar zat ik al uren op te gapen. maar weer eens bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan