keuzelijst

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stegi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Stegi

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Hoe kan ik in access formulier bij besturingselement zorgen dat als men met muis of toetsenbord erop komt dan moet de keuzelijst uitklappen?
Normaal gezien moet je rechts op de besturingselement klikken om te laten uitklappen maar dit wil ik automatisch doen als men erop komt.
Welke code moet ik VB ingeven?
Normaal gezien is dat bij focus

Excel VBA, maar geldt voor alle besturingselementen
Voor listbox:
listBox1.ShowDropButtonWhen = 0
Dit is ook in te stellen bij eigenschappen.
Laat geen dropbutton zien en een klik op de lijst laat deze uiklappen.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Hallo,

En als het een Keuzelijst met invoervak betreft???

Hoe zit de code dan eruit want listBox1.ShowDropButtonWhen = 0
werkt niet, je krijgt bij VB variabele niet gedefinieerd....

enig idee??

BVD

Door op de knop F4 te klikken kon mijn vrouw dus met een hand de computer werken en is het probleem opgelost.
Ik heb het nog niet geprobeerd maar normaal gezien kan je met sendkey in VB ook zoiets doen.

klopt,

ga naar desbetreffende keuzelijst, eigenschappen, ga naar event ON FOCUS en maak daar een macro.

Bij macro kies : toetsverzenden
en als toets: {f4}

opslaan en als je met tab of enter op komt, klapt hij automatisch uit. Nou moet ik nog een ding:

filter. de keuzelijst met invoervak moet alleen bijvoorbeeld alle namen tonen die beginnen met de letter A dus Anton annemarie enz en niet de hele lijst..

iemand nog suggesties..

BVD

Dat doe je in query door de naam oplopend te sorteren.
Als je dan op A druk dan krijgt je eerst de namen die beginnen met A en druk je op B dan ga die automatisch naar B.

ik weet niet of datgene is wat ik zoek, maar misschien kun je het wat nader uitleggen.

De keuzelijst bij mij is al alfabetisch gesorteerd. Het onderliggende gegevens komen uit tabel/query producten. Als ik nu met enter kom, klapt de keuzelijst automatisch vanzelf op, da's 1.

2. Dan toest ik de letter a, en de lijst navigeert netjes naar het product beginnend met a. Maar ik krijg ook producten te zien die alfabetisch doorgaan met beginnend b, c, d...t.m z.

Wat ik wil is als ik a klik, alleen alle producten laten zien die beginnen met a en niet de hele lijst..

Dat is een stuk moeilijker denk ik.
Normaal gezien gebruik ik voor zoiets Visible systeem.
Ik maak dan verschillende keuzenlijsten en die zet ik op elkaar.
In VB programmeer ik door Visible op false of true te zetten.
Dus zichtbaar of onzichtbaar.
Maar in uw geval zijn dat 25 keuzelijsten wat nogal veel is om zoiets te doen.
Waarschijnlijk kan je in query opgeven maar ik weet nog niet direct hoe je dat moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan