• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansaplast

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2011
Hoi Allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum maar denk dat ik veel plezier zal beleven aan dit lidmaatschap.
Om te beginnen volgt hier mijn eerste vraag.
Ik heb in excel een aantal keuzelijsten gemaakt die goed werken. Echter de opmaak is niet wat ik helemaal wil. Het pijltje wat hoort bij dit onderdeel word pas zichtbaar als je op de bewust cel klikt. Is het mogelijk dat dit pijltje altijd zichtbaar is of op zijn minst zichtbaar word waneer met de muisaanwijzer er overheen gegaan wordt?
Alvast bedankt voor een reactie en ik hoop zelf op dit forum anderen ook te kunnen helpen.
gr
Hans

Misschien kan het met VBA, maar als je een opmerking invoegt kun je aangeven dat er een validatie op deze cel zit.
Omdat je met een validatielijst gegevens kunt invoeren, moet je de cel wel actief hebben, en dat doe je door er op te klikken.

Richard

Hoi Richard,
bedankt voor uw reactie. Ik kom nu tot de conclusie dat het eigenlijk een gewone cel is die in een vervolgkeuzelijst is veranderd. Er is dus geen sprake van VBA. Ik denk dat ik uw tip moet opvolgen om een opmerking te geven bij de cel.
Gr
Hans

Maak een ComboBox aan met de ActiveX-besturingselementen, en je pijl blijft zichtbaar.
Zoek hier eens op het forum naar.
Succes.

Hoi Harry,
Dank voor je reactie op dit oncristelijke uur. was net aan het afsluiten toen ik je ractie zag. Hele avond al een probleem van een ander op dit forum aan het oplossen wat maar niet lukt.
maar dat active besturingselement moet ik nog gaan proberen in een testfiletje.
De file waar ik mee bezig ben gaat deze week nog in gebruik en durf daar niet veel meer aan te veranderen. Digibeten moeten met die file gaan werken dus voorzichtigheid is geboden.
Laat wel horen als het lukt.
Gr
Hans

PS dat met die duvel dansen is geen probleem, ben zelf muzikant geweest dus geld om het orkest te betalen heb ik niet

Hoi Danny,
dank voor je werk, hier kan ik voorlopig wel mee vooruit, zie eerdere berichten.
Moet even kijken of ik zo kan gebruiken omdat formules en grafieken verwijzen naar de cel waar de keuzelijst in staat. Daar kom ik wel achter.
Nogmaals dank.
Hans
ps Topic kan gesloten

Beste Hansaplast ;)

De keuzelijst wordt verwezen naar cel E3, indien je het niet mocht vinden :D

groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan