• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnbos

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Hoi allemaal,

Ik wil graag een formulier maken waarbij gebruiker een EAN kan kiezen in kolom A
Vervolgens kan hij in kolom B een onderdeel kiezen. Maar dit zijn uiteraar de onderdelen die bij EAN code horen die gekozen is.
Dus kiest men voor EAN code 4, dan kan men allleen de bak kiezen als onderdeel.

Zie bijlage

Heeft iemand enig idee hoe deze vervolgkeuzelijst makkelijk te maken is. Ik weet dat Excel een functie heeft als indirect(in de validatie). Alleen voldoet deze niet omdat je dan voor elke artikel een naam moet maken(en het zijn duizenden onderdelen)
Tevens wil ik graag de EAN code in een rij zetten. Dit ook omdat het aantallen kolommen in Excel beperkt is.

heeft iemand een idee hoe dit te realiseren is?

Hoor het graag.

dank je wel alvastBekijk bijlage Keuzelijst.xlsx

Gr.
martijn

Cobbe,

hartelijk dank hiervoor. wist niet dat het toch was via functie indirect.

Gr.
Martijn

Keuzelisjt d.m.v. functie indirect

Beste allemaal,

Met behulp van Cobbe is het gelukt om via functie indirect een EAN te selecteren en daarbij in de volgende pulld down het bijbehorende onderdeel te selecteren.
Dus in cel A2 selecteer ik een EAN en in cel B2 krijg ik een vervolglijst.

Nu gebeurt er iets raars wat ik niet verklaard krijg.

Geval 1:
Stel ik pas in I5 de waarde aan van 4 naar 44.

Dan werkt de pull down nog steeds keurig in cel A2.Daar wordt waarde 44 getoond
Maar de volgende pulldown in cel B2 werkt niet meer. Die is leeg

Geval 2
Ik kan in cel A2 nog steeds het getal 4 intikken zonder dat de validatie hierover hikt. En ook worden in cel B2 nog steeds vervolgkeuzes aangegeven.

Kan iemand verklaren wat ik fout doe?

Gr.
Martijn

Zie bijlage

Bijlagen

Als je probleem nog niet is opgelost kan je het beste in de oorspronkelijke topic blijven anders wordt het wel erg onoverzichtelijk.

Okido, zal ik vervolg de oude post weer openen.
Maar het probleem leek opgelost totdat ik hier tegenaan liep.

Dan moet je de naam EAN opnieuw definiëren

Code:
=INDIRECT("Blad1!J"&VERGELIJKEN(Blad1!$A$2;Blad1!I2:I20;0)+1&":M"&VERGELIJKEN(Blad1!$A$2;Blad1!I2:I20;0)+1)

Zie bestand.

Bijlagen

@Hafid Het is niet toegestaan jou probleem in iemand anders zijn topic aan de orde te stellen. Graag een eigen vraag maken.

Sorry was niet de bedoeling! :thumb: Alleen beetje dubbelop om PRECIES dezelfde vraag te posten. Met een antwoord kan je meerdere mensen helpen ipv dezelfde oplossing bieden voor elk individueel persoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan