• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijsten in Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Goedemiddag,

Ik heb een aantal keuzelijsten in mijn Excel bestandje. Deze heb ik aangemaakt via
ontwikkelaars --> invoegen --> keuzelijst met invoervak (formulier besturingselement). Dit werkt opzich prima alleen wil ik dat het pijltje rechts van de keuzelijst niet visueel wordt weergegeven en ook niet bij het afdrukken.
Iemand enig idee?

Alvast bedankt.

Maak een keuzelijst met valideren.

Hoi,

Wat betreft het afdrukken:

Als je op Eigenschappen klikt in de ontwerpmodus kan je onder de gecategoriseerde eigenschappen van het besturingselemant achter PrintObject opgeven 'False'.
Wat betreft de zichtbaarheid op het scherm weet ik niet, maar ..... vreemd: je wilt toch kunnen selecteren uit die keuzelijst? Hoe doe je dat dan?

Hoi,

Wat betreft het afdrukken:

Als je op Eigenschappen klikt in de ontwerpmodus kan je onder de gecategoriseerde eigenschappen van het besturingselemant achter PrintObject opgeven 'False'.
Wat betreft de zichtbaarheid op het scherm weet ik niet, maar ..... vreemd: je wilt toch kunnen selecteren uit die keuzelijst? Hoe doe je dat dan?

Ik wil zegmaar wel kunnen kiezen uit de lijst. Maar dat hij geen pijltje rechts van het vakje weergeeft. Dat PrintObject had ik al uitgezet. Maar dan drukt hij ook de gekozen waarde in het invulvak niet af.

Ik wil zegmaar wel kunnen kiezen uit de lijst. Maar dat hij geen pijltje rechts van het vakje weergeeft. Dat PrintObject had ik al uitgezet. Maar dan drukt hij ook de gekozen waarde in het invulvak niet af.

Dat laatste komt omdat je de keuzelijst direct over de doelcel hebt geplaatst .....

En hoe doe ik dat, een keuzelijst maken met valideren?

Zoals in de bijlage.

Drie versies uiteen gezet voor je.
Bij Menu Gegevens → onder "Hulpmiddelen voor gegevens" staat "Gegevensvalidatie".
Klik hierop, en zie bij "Toestaan:" → Lijst, en bij "Bron:" de verschillen van de drie validaties.

Succes.

Bijlagen

ik heb zelf een lijstje gemaakt nu, bedankt HSV voor de uitleg, maar ik zit nog met een "klein" probleem. ik zou graag als eerste keuze gewoon blanco willen hebben zodat ik wanneer ik per vergissing toch al iets heb gekozen uit de lijst, het terug op blanco kan zetten en dus niet verplicht ben iets uit de lijst te nemen.

ik heb bij de bron: ; ;FD;NFD;AVB

maar die spaties tussen de punt comma neemt die blijkbaar niet aan.
weet iemand hier een oplossing voor, ik ken namelijk niet veel van excel, ben er nog maar net mee begonnen.

Grts nic

Beste nic23 ;)

Welkom op het forum.

Als je een vraag wil stellen is het gebruikelijk een nieuwe topic te openen.

Klik op "Plaats een vraag" en verwijs dan naar deze topic.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan