• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzemenu en selecteren in excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sasjaB

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Hoi,
Ik wil graag keuzemenuutjes hebben in mijn sheet, zodat iemand die hem invult onder het kopje 'medewerker' een naam uit een lijst kan selecteren. Zover ben ik nog net gekomen met valideren/lijst/bron enzo, maar wat ik uiteindelijk wil hebben is dat ik, als ik op medewerker klik, iemand uit die lijst kan selecteren en dat ik dan alleen de projecten te zien krijg die door de medewerker van mijn keuze uitgevoerd worden.
Is dat mogelijk? (en uit te voeren door een excel kluns?)

Als valideren lukt, dan kun je ook wel overweg met vert.zoeken.
Maar een voorbeeldbestandje maakt veel duidelijk denk ik.

Richard

Ik ben ook maar een kluns en het lukt me toch . Kijk of je uit mijnbestandje iets kan leren

Hoi Daniel, ik kan zeker wat leren uit je voorbeeldbestandje. Maar ik geloof niet dat die functie is wat ik zoek. Of ik snap gewoon niet hoe ik die functie kan gebruiken om te krijgen wat ik wil, dat kan ook.

Het gaat er bij mij om dat ik een gigantische lijst van projecten heb. Dus bv: Kees heeft vorig jaar 30 projecten uitgevoerd. Benny heeft er 50 uitgevoerd, Marieke heeft er 20 uitgevoerd. Alle medewerkers hebben aan een aantal projecten gewerkt dus. Wat ik wil is dat ik bovenaan op 'Medewerker' kan klikken en er dan voor kan kiezen om in plaats van de lijst met alle projecten die vorig jaar zijn uitgevoerd, alleen die projecten te zien te krijgen die een bepaalde medewerker heeft uitgevoerd. Een keuze menuutje dus met alle medewerkers erin, en de optie om alle projecten te gelijk te zien, of om een aantal medewerkers te selecteren.

Soort filter dus.

Kan dat?

Ummm, zojuist de Autofilter gevonden. Die precies doet wat ik wil. Zie je wel, echte Excel kluns...

Toch bedankt voor de hulp, ik zal vert.zoeken in gedachten houden voor andere problemen.

Groetjes sasja

Hallo SasjaB,

Ik ben ook geintereseerd in uw probleem en de uiteindelijke oplossing die je vond !! kan je die even uit de doeken doen aub?? je doet er mij een plezier mee !! ;)

Groetjes,
Rostie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan