• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzemenu in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Even een vraag over Excel. Hoe krijg je die keuzemenu's in Excel, zo'n pijltje naar beneden aan het eind van een cel, waarin je uit verschillende dingen kan kiezen.
Ik hoop dat een excel expert mij begrijpt, want ik kan het ook niet anders uitleggen....

Oki

Ik heb even geëxperimenteerd met het valideren gebeuren, maar dan komt nog steeds niet zo'n pijltje rechts in de cel.
Ik ben bezig met een formulier. Dat wordt een soort rooster. Ik wil dan dat ik niet elke keer de diensten erin moet zetten, maar door dat menuutje een keuze kan maken uit bijvoorbeeld:

vroeg
laat
nacht
ziek
vrij
vakantie

en dergelijke. Dus op dat pijltje klikken en dan klikken op één van deze opties. Ik hoop dat ik nu een beetje duidelijker ben.

Oki

Data/Valideren
Toestaan: Lijst
Bron: vroeg;laat;nacht;ziek;vrij;vakantie

Ingrid,

JE BENT GEWELDIG!!!!!!!!! Dank je wel.

Dat bedoelde ik.

Oki

Hoi okijoki,

Ter aanvulling kun je i.p.v. de keuzes intypen bij BRON ook gewoon in het werkblad een celrange selecteren. (kan af en toe ook makkelijk zijn)

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan