Goedemiddag,
Ik ben bezig met een keuzemenu in Excel. Dit lukt mij nog in Excel.
Nu komt voor mij de uitdaging. Het gaat om het inplannen van afspraken.
Op de maandag kan er bijvoorbeeld gekozen worden voor onderstaande afspraak plaatsen (en er zijn max 5 afspraken op een dag) en er mag op één dag niet dezelfde plaats een afspraak hebben. :
-Groningen
-Haarlem
-Arnhem
-Rotterdam
-Utrecht
Nu wil ik dat als ik bijvoorbeeld op maandag bij Afspraak 1, Groningen kies. Dat ik bij afspraak 2 alleen kan kiezen uit Haarlem, Arnhem, Rotterdam en Utrecht, etc..
en natuurlijk ook als ik op maandag bij afspraak 1 voor Haarlem kies, Dat ik bij afspraak 2 alleen kan kiezen uit Groningen, Arnhem, Rotterdam en Utrecht etc.
Met andere woorden er moeten steeds minder mogelijkheden zijn, waaruit te kiezen valt.
Dit geldt voor de overige dagen hetzelfde.
Wie kan mij hiermee helpen
Bijgaand het bestand.Bekijk bijlage Afspraken.xlsx
Gr. NESJA
Ik ben bezig met een keuzemenu in Excel. Dit lukt mij nog in Excel.
Nu komt voor mij de uitdaging. Het gaat om het inplannen van afspraken.
Op de maandag kan er bijvoorbeeld gekozen worden voor onderstaande afspraak plaatsen (en er zijn max 5 afspraken op een dag) en er mag op één dag niet dezelfde plaats een afspraak hebben. :
-Groningen
-Haarlem
-Arnhem
-Rotterdam
-Utrecht
Nu wil ik dat als ik bijvoorbeeld op maandag bij Afspraak 1, Groningen kies. Dat ik bij afspraak 2 alleen kan kiezen uit Haarlem, Arnhem, Rotterdam en Utrecht, etc..
en natuurlijk ook als ik op maandag bij afspraak 1 voor Haarlem kies, Dat ik bij afspraak 2 alleen kan kiezen uit Groningen, Arnhem, Rotterdam en Utrecht etc.
Met andere woorden er moeten steeds minder mogelijkheden zijn, waaruit te kiezen valt.
Dit geldt voor de overige dagen hetzelfde.
Wie kan mij hiermee helpen
Bijgaand het bestand.Bekijk bijlage Afspraken.xlsx
Gr. NESJA
Laatst bewerkt: