Ik ben momenteel een database op aan het zeten en loop tegen een probleem aan.
momenteel heb ik 2 formulieren. 1 invoer, 1 uitvoer (met zoekfunctie)
op het invoerformulier kan worden aangegeven welk productie is gemaakt, op welke machine en nog veel meer.
elke product-machine combinatie is maar 1 keer mogelijk.
dus zeg product A wordt geproduceerd op machine 1 en heeft bepaalde kenmerken
product A kan ook op machine 2 zijn geproduceerd met andere kenmerken.
nu is de zoekfunctie zo ingesteld dat de informatie wordt opgehaald aan de hand van de product-machine combinatie.
de invoer gebeurt middels een combo box met dus vooraf ingevoerde mogelijkheden.
nu wil ik de zoekfunctie zo hebben dat de machines die ik kan kiezen worden bepaald door de al ingevulde formulieren
dus als al eens A1, A2 en A4 zijn ingevoerd als combinatie, wil ik als ik A type bij product ik alleen kan kiezen uit machine 1, 2 en 4.
Hopelijk is deze uitleg een beetje duidelijk. Enig idee of dit mogelijk is en zo ja hoe?
Bij voorbaat dank!
momenteel heb ik 2 formulieren. 1 invoer, 1 uitvoer (met zoekfunctie)
op het invoerformulier kan worden aangegeven welk productie is gemaakt, op welke machine en nog veel meer.
elke product-machine combinatie is maar 1 keer mogelijk.
dus zeg product A wordt geproduceerd op machine 1 en heeft bepaalde kenmerken
product A kan ook op machine 2 zijn geproduceerd met andere kenmerken.
nu is de zoekfunctie zo ingesteld dat de informatie wordt opgehaald aan de hand van de product-machine combinatie.
de invoer gebeurt middels een combo box met dus vooraf ingevoerde mogelijkheden.
nu wil ik de zoekfunctie zo hebben dat de machines die ik kan kiezen worden bepaald door de al ingevulde formulieren
dus als al eens A1, A2 en A4 zijn ingevoerd als combinatie, wil ik als ik A type bij product ik alleen kan kiezen uit machine 1, 2 en 4.
Hopelijk is deze uitleg een beetje duidelijk. Enig idee of dit mogelijk is en zo ja hoe?
Bij voorbaat dank!