keuzemenu "kalender" invoegen in worddocument

Status
Niet open voor verdere reacties.

birgitt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
hoi,

ik ben een aantal sjablonen aan het maken in word. Nu moet ik zeer vaak een datum invullen, en ik zou graag een veld invoegen, als je erop klikt dat een kalender tevoorschijn komt waar je een datum kiest die dan in de brief verschijnt.

In geval ik dit niet goed uitleg, een beetje hetzelfde systeem als wanneer je een vliegtuig online wil boeken. daar komt ook zo'n kalender tevoorschijn...

weet iemand of dit kan in word (ik heb meerdere versies vanaf word 2007 tot word voor Mac) en vooral hoe ik dit moet doen.

Let wel, ik ben absoluut beginner in dit soort zaken, geen te technische taal aub.

alvast hartelijk dank,

Birgitt.

Ik heb even gegoogeld voor je en hier is geen "speciale" functie voor, wel kan je je eigen kalender maken op basis van een tabel.
Hier een uitleg: http://www.seniorweb.nl/artikel/30717/handig-met-word-2003-deel-5-kalender-maken

Echter denk ik niet dat dit is wat je bedoeld, je kunt ook een sjabloon maken voor als je een brief maakt.
Hier een uitleg van Microsoft zelf over hoe je een sjabloon maakt in Word 2003:
http://support.microsoft.com/kb/826211/nl

Verder wil ik je de tip meegeven om de volgende keer even te google aangezien ik deze informatie in 5 minuten op google heb gevonden.

hoi, dank je voor je reactie.
ik moet zeggen, ik ben al een avonden aaneen aan het googlen zonder het gewenste resultaat.
Ik weet hoe ik een sjabloon moet maken, is ook vrij goed gelukt. Alleen wil ik, in plaats van een invulveld waar ik telkens manueel een datum moet invoegen, dat er bij het aanklikken van het veld een kalender tevoorschijn komt waar ik een datum kan selecteren...

Kalenders die je kunt aanklikken, kun je maken m.b.v. een UserForm. Daar kun je een zgn. Calendar Control opzetten, waarmee je een datum kunt selecteren. Daarvoor moet je helaas wel wat (kunnen) programmeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan