• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzemenu met meerdere keuzemogelijkheden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MissWalvis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Hallo, wie kan mij helpen met volgend probleem:
ik wil graag een keuzemenu maken (drop down) waar ik meerdere zaken uit kan selecteren. Het keuzemenu maken is geen probleem (excel 2007), maar het is slechts mogelijk 1 optie te kiezen.
Iemand een suggestie?

Bedankt!

Gebruik een listbox.
Hiermee kan je meerdere keuzes maken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je reactie, maar de bedoeling is dat ik in één cel de verschillende gekozen items (tekst) kan zien.
Voorbeeld:
keuzelijst: appel - banaan - melk - suiker - bloem
keuze: melk, suiker, bloem
-> die 3 keuzes wil ik zien vermeld staan in 1 cel

Hallo Misswalvis,

Je kan in ieder geval bij eigenschappen van de listbox "multiSelect" aanpassen, als je deze op 1 zet dan kun je meerdere items kiezen.

Ik weet helaas niet hoe je dan verder moet doen.

Zoals Roncancio en Atwist reeds aangaven: een multiselect listbox, zie bijlage.

Bijlagen

Bedankt! Ik denk dat ik met deze listbox wel wat kan! Mag ik nog vragen hoe je deze aangemaakt hebt?

Ahem.. ik heb dat bestand compleet met Userform en listbox van het net geplukt, en de macro een beetje aangepast aan de situatie.
Maar als je via alt-F11 naar de Visual Basic Explorer gaat en op "Insert" klikt, kun je kiezen voor Userform en zou de "toolbox" ook moeten verschijnen (zie bijlage). Daarin kun je kiezen uit listbox, combobox, etc.

Bijlagen

• userform-1000.jpg
    userform-1000.jpg
    89,7 KB · Weergaven: 190
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan