• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzemenu voorwaardelijke macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacob01

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Beste allemaal,

Ik heb een bestand waar mensen gegevens in boeken, nu heb ik in de macro een bestaanbaarheidscontrole ingevoerd. (Als iemand gegevens invoert wat niet kan krijgt hij een tekstvenster (messagebox) dat er niet geboekt wordt omdat het niet mogelijk is).

In dat tekstvenster kan op OK geklikt worden.
Maar nu wil ik ook een WAARSCHIJNLIJKHEIDS controle. Dus bij bepaalde waarde moet er een extra bevestiging gegeven worden of er geboekt wordt of niet.

Kan dit doormiddel van een "pop up" schermpje als bij een de messagebox. Dat er dan meerdere doorklik mogelijkheden zijn dus niet alleen op OK maar een keuze mogelijkheid.

Bijvoordbeeld: iemand toetst €1.000 in. dat er dan een venster opspringt Weet u het zeker: en dan op DOORGAAN of AFBREKEN oid geklikt kan worden?

Bestand: http://cid-f1f3c264c85c1994.skydrive.live.com/self.aspx/.Public/Creative.xls

Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

Ik heb een bestand waar mensen gegevens in boeken, nu heb ik in de macro een bestaanbaarheidscontrole ingevoerd. (Als iemand gegevens invoert wat niet kan krijgt hij een tekstvenster (messagebox) dat er niet geboekt wordt omdat het niet mogelijk is).

In dat tekstvenster kan op OK geklikt worden.
Maar nu wil ik ook een WAARSCHIJNLIJKHEIDS controle. Dus bij bepaalde waarde moet er een extra bevestiging gegeven worden of er geboekt wordt of niet.

Kan dit doormiddel van een "pop up" schermpje als bij een de messagebox. Dat er dan meerdere doorklik mogelijkheden zijn dus niet alleen op OK maar een keuze mogelijkheid.

Bijvoordbeeld: iemand toetst €1.000 in. dat er dan een venster opspringt Weet u het zeker: en dan op DOORGAAN of AFBREKEN oid geklikt kan worden?

Heb je ook een voorbeeld bestandje ? maakt het wat makkelijker.

Probeer eerst eens te bedenken hoe je kunt voorkomen dat gebruikers onjuiste invoer invoeren zonder ze lastig te vallen met irritante schermpjes.

Geweldig, echt super bedankt.
Kun je trouwens nog meer opties kiezen dan ja of nee?

Ik heb nog even een aangepaste versie gemaakt, als je op nee klikt wist het de invoer en selecteert weer die cel.

Of je meer als Ja / Nee kan weet ik niet.

Groeten,
Jacques

Bijlagen

Ik heb nog even een aangepaste versie gemaakt, als je op nee klikt wist het de invoer en selecteert weer die cel.

Of je meer als Ja / Nee kan weet ik niet.

Groeten,
Jacques

Die had ik zelf al aangepast!
Maar het is beter als ik de tekst niet 100% goed krijg want dan leer ik er ook nog wat van door zelf wat te wijzigen. Voor beginners is dat niet verkeerd!

Dus onbedoeld kon het niet beter :D nogmaals bedankt!:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan