• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzemogelijkheden drop down menu koppelen aan waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo21

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2009
Berichten
32
Beste forumbezoekers,

Ik wil aan een cel een drop down menu koppelen, met naam en waarde.

Ik wil een naam uit een lijst selecteren(dit is mij gelukt), alleen vervolgens moet deze naam worden gekoppeld aan een vooraf ingestelde vaste waarde. Weet iemand hoe dit moet?

Groet Leo
 
Beste ronald,

Bedankt voor je reactie, deze stap heb ik zel ook al kunnen maken. Misschien is mijn vraag beter te begrijpen met een voorbeeld.

In dit bestand heb ik een drop down cell gemaakt. In deze cel kun je kiezen welke soort slang er van toepassing is. Als er een soort slang gekozen wordt zou ik graag zien dat deze gelijk gekoppeld wordt aan de diameter van de slang om deze cel te bebruiken in een andere berekening.

Groet Leo
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    8,1 KB · Weergaven: 635
Dit kan met de volgende formule :

Code:
=0,25*PI()*(VLOOKUP(J5;F7:G10;2;0)^2)

Code:
=0,25*PI()*(VERT.ZOEKEN(J5;F7:G10;2;0)^2)

Joske
 
Bedankt Joske,

Dit was wat ik nodig had.

Nu zou ik alleen als toevoeging op dit ook graag willen, dat ik als keuze zelf een diameter kan invoeren als er een afwijkende maat voorkomt. Weet jij hier misschien ook een antwoord op?

Groet Leo
 
Dat kan met deze :

Code:
=0,25*PI()*ALS(ISFOUT((VERT.ZOEKEN(J5;F7:G10;2;0)^2));(SUBSTITUEREN(J5;"mm";"")*1)^2;(VERT.ZOEKEN(J5;F7:G10;2;0)^2))

Je moet wel eventjes in validatie te kennen geven dat je waarden mag opgeven die niet voorkomen in de data.
Dit doe je door in het tabblad "foutmelding" de stijl op info of waarschuwing te plaatsen.
Je kan dan in cel "J5" onbeperkt gegevens inbrengen.
Je kan deze inbrengen als getal of als getal met "mm" als toevoeging.

Joske
 
@Jeroen73 Dit topic stamt uit 2009. Niet meer actueel dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan