• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzemogelijkheid van classificaties aan cel toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greenhorn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2012
Kan iemand me laten weten hoe je in Excel 2003 een "uitklapbaar lijstje" met keuzemogelijkheden voor de benaming of classificatie van deze cel kunt toevoegen aan een cel en/of een kolom met cellen?

Weet iemand bovendien hoe je deze toevoeging of toepassing noemt, ik heb de functie nu maar omschreven maar weet niet hoe deze in Excel-taal heet.

Waarschijnlijk bedoel je gegevensvalidatie.

Excel 2007 => gegevens => gegevensvalidatie.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Valideren

Bedankt Oeldere!

Het is gelukt, het ging inderdaad om de therm "valideren". In Excel 2003 kun je zo via "Data" een lijst toevoegen aan een cel of kolom cellen.

Nu duikt echter een nieuw probleem op. Het uitklaplijstje dat nu via een pijltje verschijnt heb ik op advies van een excelhandleiding langer gemaakt dan de lijst met gegevens om zo gemakkelijk een nieuw item toe te kunnen voegen. Het scrollijstje staat echter niet automatisch bovenaan en nu moet ik dus van onder naar boven scrollen terwijl het logischer is dat deze standaard bovenaan begint.

Ook door het lijstje alleen te selecteren dus zonder blanco cellen staat het scrollwijzertje niet bovenin het lijstje maar ergens onderaan. Is er een mogelijkheid om het scrollijstje automatisch bovenaan te laten beginnen?

Heb je de validatielijst van onderen naar boven geselecteerd?

Ik weet niet of dit kan, maar zo uit je verhaal te lezen, komt dit in me op.

Selectie validatielijst

Dag Oeldere,
Bedankt voor je suggestie maar ik had de validatielijst gewoon van boven naar beneden geselecteerd.
Fijne avond en toch bedankt voor je moeite!
Greenhorn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan