• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzerondje niet beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

1vogeltje1

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Beste forumleden,

In mijn excelbestand heb ik een aantal cellen aan een keuzerondje (formulierbesturingselement) en aan een lijst (gegevensvalidatie gelinkt). Nu wil ik graag dat de gebruikers alleen deze keuzerondje en lijst kunnen aanvinken en niet de formules kunnen veranderen. Ik heb de cellen voor keuzerondje, de keuzerondjes zelf (via besturingselement opmaken) en de lijst niet geblokkeerd. De rest van de cellen wel.

Wanneer ik het blad beveilig kan ik alleen de lijst (gegevensvalidatie) veranderen, maar de keuzerondjes kan ik niet veranderen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ter verduidelijking heb ik een voorbeeld toegevoegd, welke beveiligd is met wachtwoord "voorbeeld".

Bekijk bijlage Voorbeeld_Beveiligd.xlsx

Alvast bedankt!

Na zelf wat geprobeerd te hebben, ben ik achter de oplossing gekomen. Deze wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.
De selectievakken zijn allen aan cel D2 gelinkt, dus dien je deze cel (via celeigenschappen, bescherming, geblokkerd uitvinken) niet te blokkeren. Het antwoord is simpel, als je weet dat je alleen D2 niet moet blokkeren:P

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan