Keuzerondjes in Formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door maarten112

waarom laat je ook geslacht1 waardes opslaan?
Ik heb 't zelf zo gedaan dat de checkboxes niet aan de table gekoppeld staan, maar alleen aan het integer invoer veld....

Kan je ook doen, maar voor een beginner is het véél eenvoudiger en je kan er dan ook alle kanten mee op. Het tableveld geslacht hoeft niet zichtbaar te zijn, maar je kan het dan wel verwerken in een rapport ed. En het is minder typewerk. Ik maakte vroeger zulke prog's in DBase IV en al dat typwerk jongens:)

Nu kan ik, op een gemakkelijke manier, toch echt serieuze facturatie prog's maken. En die mogen gezien worden.

Geplaatst door Frenkel1987
bij de database die je nu hebt gemaakt is het zo dat als je bijv. man aanklikt in het keuzeknopje dat die daar ook op blijft dus ook bij nummer 2 terwijl er vrouwelijk in het blokje staat...

Sorry dat ik zo lastig ben :confused: :p

Dat is toch de bedoeling dacht ik

nee maar ik zal het nog een x proberen uit te leggen (is nie zo makkelijk vind ik dan) Ik wil het zo dat je in een tabel leden bij geslacht bijv. Man typt en dan opslaat. Dan ga je naar het formulier Leden en daar moet dan het keuzevakje (dat rondje zeg maar) aangevinkt zijn. Hetzelfde natuurlijk voor het geslacht vrouw. Maar ik wil het ook zo hebben dat als je het formulier Leden opent en het daar verandert (dus als eerst man is aangevinkt maar het moet toch vrouw zijn) en je klikt dan op vrouw (bij het rondje) dat er in de tabel Leden automatisch Man in Vrouw verandert (klinkt leuk overigens :p ). Hopelijk heb ik het zo duidelijk uitgelegt

bij de database die je nu hebt gemaakt is het zo dat als je bijv. man aanklikt in het keuzeknopje dat die daar ook op blijft dus ook bij nummer 2 terwijl er vrouwelijk in het blokje staat...

Sorry dat ik zo lastig ben :confused: :p

volgens mij heeft dit te maken met ms access....tis idd lastig..maar jah dan moet je gewoon ff op vrouwelijk klikken en dan weer op mannelijk...

nee maar ik zal het nog een x proberen uit te leggen (is nie zo makkelijk vind ik dan) Ik wil het zo dat je in een tabel leden bij geslacht bijv. Man typt en dan opslaat. Dan ga je naar het formulier Leden en daar moet dan het keuzevakje (dat rondje zeg maar) aangevinkt zijn. Hetzelfde natuurlijk voor het geslacht vrouw. Maar ik wil het ook zo hebben dat als je het formulier Leden opent en het daar verandert (dus als eerst man is aangevinkt maar het moet toch vrouw zijn) en je klikt dan op vrouw (bij het rondje) dat er in de tabel Leden automatisch Man in Vrouw verandert (klinkt leuk overigens :p ). Hopelijk heb ik het zo duidelijk uitgelegt

Nu snap ik het niet meer. Je wil bij geslacht, man of vrouw invoeren ,en dan, dat in het groepsvak dit vinkje wordt ingevoerd. Dat is het proces omkeren. Maar ja, waarom het makkelijk maken al het moeilijk ook kan.

Had nog even niet goed gelezen. Je kan,via de selectie, dit nog altijd veranderen. Gewoon anderen selectie maken.

Kijk, er er toch niets makkelijker dan mijn voorbeeld. Je vult de naam enz.. in je klikt op man of vrouw. en het is ok.
Greta is een vrouw en Jules is een man. Toch simpel dacht ik.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan