Keuzerondjes in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thasmo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Goedemiddag allen,

Ik ben al een halve middag aan het zoeken naar de juiste antwoorden op mijn vragen.
Voor mijn werk ben ik bezig met het maken van een enquête in Word 2003
Nu is dit niet mijn dagelijkse bezigheid en ik loop tegen wat dingetjes aan.

Ik heb een 30 tal vragen, elke voorzien van 4 tot 5 antwoordmogelijkheden.
Het zal wel weer te makkelijk van mij gedacht zijn maar ik heb netjes 'vraag 1' u bent werkzaam bij:
(keuzerondje 1) afdeling a
(keuzerondje 2) afdeling b

Nu heb ik natuurlijk de naam van het keuzerondje aangepast in 'afdeling a' etc.
Maar inmiddels heb ik gezien dat als ik bij vraag 1 een keuzerondje heb aangeklikt deze niet blijft staan op het moment dat ik een keuzerondje aanklik bij vraag 2 (3,4,5...). Het bolletje van het keuzerondje blijft meespringen.

Natuurlijk ben ik aan het googlen geslagen en uiteraard de Helpfunctie uitgeplozen maar ik kan eigenlijk niet iets vinden wat mij verder helpt.
Wel genoeg over Excel, maar het moet in Word.
Ik heb wel iets gevonden over 'kaders maken' maar hoe en wat ik dan moet doen is niet duidelijk.

Word en ik zijn best vriendjes :) maar dit heb ik echt nog nooit gedaan!
Wie oh wie wil mij helpen?

Groetjes Thasmo

Ik heb alleen een hele lelijke 'oplossing' voor je.
Ik weet niet hoeveel waarde je hecht aan de esthetische kant van je formulier maar je kunt:

In plaats van het gebruikelijke bolletje een symbool van een leeg selectie vakje er in zetten.
symbool.png

Dan kan de gebruiker dubbelklikken op het symbool heel simpel het gevulde bolletje de lege laten vervangen.

Nogmaals, not pretty at all.

Ryan, thanks voor je antwoord!
Maareeeeh: ik ben er zelf inmiddels achter :D

Ik heb gewoon tekstvakken geplaatst om elke vraag met de daarbij behorende keuzerondjes en nou doet hij het wel :d

Dus antwoorden +vraag selecteren dan klikken bovenaan op 'invoegen' > kiezen voor 'tekstvak' en dan plaats hij een zwartomlijnd kader om de geselecteerde vraag en antwoorden. Als je dit bij al je vragen doet dan kun je dus bij alle vragen een antwoord kiezen! Daarnaast moet je natuurlijk in je opmaak van je tekstvak *rechtermuisklik per omlijnd tekstvak >tekstvak opmaken* kiezen bij de lijn kleur voor 'geen' ipv de standaard ingestelde kleur zwart :) !

Dan zie je dus geen tekstvak, maar hij is er wel :D

Op één of andere manier werd mijn bovenstaande oplossing opgeheven op het moment dat ik het document beveiligde voor bewerking dusss even verder gezocht en het volgende gevonden:

Je moet je keuzerondje een groepnaam geven, zodat ze gegroepeerd worden door Word.
Dit doe je door op je keuzerondje rechts te klikken en naar eigenschappen te gaan. Geef vervolgens een naam achter Groupname.
Geef alle keuzerondjes die bij elkaar horen dezelfe Groupname.
Alle keuzerondjes bij vraag 2 heb ik dus Groupname: vraag 2 gegeven en vraag 3 dus vraag 3 als groupname, maar dat kan dus van alles zijn!

:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan