• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzerondjes verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

S.Teeling

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2005
Hallo,

Ik heb een vraagje omtrent het gebruik van keuzerondjes welke middels de werkbalk Formulieren en Werkset besturingselementen kunnen worden aangemaakt.

Ik heb deze opgenomen in mijn sheet. Afhankelijk van een keuze worden de regels waar deze rondjes op staan wel of niet getoond (verborgen).

Nu kan ik de regels verbergen maar de aangemaakte keuze rondjes blijven op het scherm ?

Iemand een idee hoe deze zijn te verbergen of dit probleem is te omzeilen ?

Keuzerondjes verbergen:

Goede Morgen.

Stel je verbergt een rij met je keuzerondjes en vervolgens verberg je de keuzerondjes. Hoe wil je dan de rij weer zichtbaarmaken zonder dat je een keuze mogelijkheid hebt ingebouwd om je keuzerondjes weer zichtbaar te maken.!

Leo, heel scherp opgemerkt.

De te verbergen regels met de keuzerondjes staan in blokken welke afhankelijk van keuzes eerder in het sheet wel of niet hoeven te worden ingevuld.

Mijn gedachte was dat als ze niet gevuld hoeven te worden het fraaier is deze regels dan ook niet te tonen.

Verbergen

Je kunt dan beter het verbergen koppelen aan de eerder te maken keuzes.

Hier een opzetje waar je misschien iets mee kan doen. Zomaar een idee. Ben je van de keuzerondjes op het werkblad af. Trouwens de ervaring heeft mij geleerd dat, als je die dingen verbergt en weer tevoorschijn haalt, ze nooit meer op dezelfde plaats staan. Wordt een zooitje op het blad.

Laatst bewerkt:
ja een zooitje wordt het inderdaad.

Ik ben niet zo'n held met de userforms maar ik zal een kijken of ik hier wat mee kan.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan