• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzerondjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludacris

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2005
Ik wil graag een optielijst van een auto verwerken in excel met de bijbehorende prijzen. Door middel van keuze rondjes wil ik later zelf de opties aanklikken en moet excel de prijzen berekenen van de aangevinkte rondjes.

Voorbeeld:

keuze rondje lichtmetalen wielen €500,-
keuze rondje trekhaak € 200,-

Wie kan mij dit uitleggen. De keuze rondjes heb ik al, als ik dat doorlink naar een cel met een bedrag geeft die waar/ onwaar aan.

Ik ben echt een leek op dit gebied.

Groeten,
Roy

Ik wil graag een optielijst van een auto verwerken in excel met de bijbehorende prijzen. Door middel van keuze rondjes wil ik later zelf de opties aanklikken en moet excel de prijzen berekenen van de aangevinkte rondjes.

Voorbeeld:

keuze rondje lichtmetalen wielen €500,-
keuze rondje trekhaak € 200,-

Wie kan mij dit uitleggen. De keuze rondjes heb ik al, als ik dat doorlink naar een cel met een bedrag geeft die waar/ onwaar aan.

Ik ben echt een leek op dit gebied.

Groeten,
Roy

Goed.

Als je dan een kolom hebt met de prijs, kan je gewoon de cel met WAAR / ONWAAR vermenigvuldigen met de cel met de prijs. Je krijgt dan gewoon de prijs (indien WAAR) of een 0 (indien ONWAAR).

Wigi

Dit is de bedoeling. Metallic, radio cd en leer zijn aangevinkt. Dit betekend dat alleen deze bedragen opgeteld moeten worden. Als dit lukt maak ik een optielijst van al gauw 2 kantjes. Dit moet het makkelijk maken om te kijken wat een auto kost

Bijlagen

• voorbeeld.JPG
    voorbeeld.JPG
    52,3 KB · Weergaven: 116
Zet de prijs in een aparte kolom. Evt. kan je die daarna verbergen.

De prijs staat in een aparte kolom: Via beeld - werkbalken - formulieren ben ik aan de keuze vakken gekomen. Ik verander de naam en in een kolom ernaast vermeld ik de prijzen. De aangevinkte vakken moet hij optellen de overige wel zichtbaar laten maar niet mee berekenen.

Als de de keuze vak doorlink naar het kolom met de prijzen geeft die een waar of onwaar aan. De totaal telling blijft gelijk. Als die nu alle "waar" bedragen opteld ben ik er ook

Samenvattend:

Je hebt 4 kolommen nodig:

- kolom met keuzevak
- kolom met prijs
- kolom die WAAR of ONWAAR bevat (gelinkt met keuze)
- kolom met product van kolom 2 en 3

Kolom 2 kan gerust verborgen worden.

Dan nog een som functie en je bent er.

Wigi zijn gegevens in een voorbeeld file.
Zie attachment.

Kolom F zou je kunnen verbergen, maar je kan ook de tekst de achtergondkleur van de cel megeven.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan