Keuzevak met invoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

haralan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Dag allemaal,

Dit is misschien al eens ergens gezegd of geschreven : ik zou graag een keuzevak met invoer gebruiken, waarbij de data waaruit je kan kiezen uit een tabel komen, maar waar ook de mogelijkheid bestaat deze aan te vullen in het formulier. Kan deze lijst alfabetisch gerangschikt worden en bestaat er zoals in excel een automatische aanvulling van het in te tikken woord?

Alvast bedankt

Haralan

Automatische aanvulling? wat bedoel je daarmee.

De rest kan allemaal. In de audiotheek database, open deze in "ontwerp mode" en kijk bij eigenschappen voor de desbetreffende keuzelijst met invoervak. Kijk daar bij gebeurtenissen, naar dubbelklik en bij niet in lijst. Dus als je in dit keuzevak dubbelklikt, opent een formulier en kan je gegevens bijvoegen. enz.....

Sorteren : kijk bij eigenschappen voor keuzevak bij gegevens -> rijbron. Het sorteren gebeurd dus met "Order By"

Nog vragen, vuur maar af.

Dag VanZwam,

Met automatische aanvulling bedoel ik het automatisch aanvullen van een woord door het programma zelf. In Excel kan je in een kolom een woord invullen door de eerste letters te typen waarna Excel een aanvulling suggereert aan de hand van woorden uit dezelfde kolom die reeds eerder ingevuld waren. Het gesuggereerde gedeelte verschijnt dan in het zwart en door 'enter' te drukken ga je akkoord met dat woord. Is zeer interessant.

Harald

Zit standaard in keuzelijst met invoervak

Wat jij bedoelt zit standaard in een keuzelijst met invoervak. Bij eigenschappen van zo'n veld is dat volgens mij de optie "automatisch uitbreiden" (Nederlandse versie) die standaard op ja staat. Ook oplopend sorteren staat automatisch aan. Suc6

@ Anne-marie, in een keuzelijst met invoervak sorteer je door in de rijbron het commando "Order By" mee te geven. Anders gaat het niet lukken.

Dat komt omdat ik altijd standaard met queries werk die ik oplopend sorteer. Maar je hebt gelijk.

Hallo,

Bedankt voor jullie hulp, ik ga dit alvast uitproberen.

Dank u,

Harald

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan