• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzevak met invoerlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk Vissers

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
Ik heb in een excel sheet een keuzelijst gekoppeld aan kolom F voor de gegevens. Wat ik graag wil is de lijst vastzetten zodat bewerken niet meer mogelijk is voor een ander. Hoe doe ik dit.

Bijlagen

De cellen beveiligen via Celeigenschappen -> Beveiliging. Vervolgens via Extra - Beveiliging - Blad Beveiligen de beveiliging aanzetten.

Ik heb in een excel sheet een keuzelijst gekoppeld aan kolom F voor de gegevens. Wat ik graag wil is de lijst vastzetten zodat bewerken niet meer mogelijk is voor een ander. Hoe doe ik dit.

Er zijn verschillende manieren.
1. Je kunt het bronbereik beveiligen (F1:F4)
2. Je kunt de brongegevens in de keuzelijst plaatsen. Eventueel een ander soort keuzelijst gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

O.k. bedankt, misschien stel ik de vraag niet helemaal juist.

Het invoervak is nog steeds te bewerken. Dit zou ik graag aan cel B1 gekoppeld/vastgezet hebben. En ik wil graag dat je alleen nog maar kan kiezen en niet meer bewerken van het invoervak.

Bedankt voor jullie hulp alvast.

O.k. bedankt, misschien stel ik de vraag niet helemaal juist.

Het invoervak is nog steeds te bewerken. Dit zou ik graag aan cel B1 gekoppeld/vastgezet hebben. En ik wil graag dat je alleen nog maar kan kiezen en niet meer bewerken van het invoervak.

Bedankt voor jullie hulp alvast.

Waarom geen datavalidatie in cel B1?:D

- Ga naar Data - Valideren
- op tabblad Instellingen bij Toestaan kiezen voor Lijst
- Bij Bron: HACCP;BRC;IFS;ISO (zonder aanhalingstekens)
- Klik op Ok.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ontwerpmodus afsluiten helpt al. Maar hoe kan ik hem koppelen aan B1?

Wat je kan doen is een keuzelijst gebruiken uit het werkset Formulieren zodat je die aan een cel kan koppelen.
Met de keuzelijst die jij gebruikt kan het ook maar dat vereist een klein beetje VBA-code.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio, ik heb even gestoeid met de Formulieren, maar kom er niet uit. Heb je misschien een voorbeeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan