• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzevak

Status
Niet open voor verdere reacties.

appie36

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
hallo

ik ben zover gekomen dat ik een keuzevak met een lijst artikelen heb. Ook lukt het om de keuze aan te klikken en naar een andere cel te verplaatsen.
Nu wil ik dat deze waarde blijft staan en de volgende keuze in de cel er onder komt, hoe doe ik dit?

artikelen uit een lijst halen en hiervan een factuur samenstellen, kort samengevat.

vr. grt

ap

artikelen toevoegen aan een factuur.

hallo, ik denk dat ik onduidelijk ben in de vraagstelling.

hierbij een nieuwe poging: Ik heb een lijst met artikelen, deze selecteer ik met een keuzelijst. Nu wil ik dat de keuze uit de keuze lijst op een andere plek op het blad weer terug komt, tot zover lukt het.

Het probleem is dat de eerste keuze moet blijven staan in de nieuwe lijst en dat de tweede keuze er onder wordt toegevoegd. Totaal wil ik ongeveer 15 artikelen onder elkaar kunnen toevoegen.

Kort samengevat dus gewoon een factuur samenstellen uit de artikelen lijst die ik al heb.

wie weet hier een makkelijke oplossing voor?

grt
ab

Zoiets misschien.
Dit gaat met een tussenstapje. Het gebruikte invoervak is van de werkset vba.
Is dit niet wat je bedoeld post dan even een voorbeeldje.

Mvg René

Bijlagen

Kan inderdaad ook zonder.

Als je in jouw voorbeeld echter per ongeluk een verkeerde aanklikt dan wordt deze keuze meteen geplaatst, bij mijn oplossing moet je de keuze bevestigen.
Beide oplossingen werken, het is maar net waar appie36 de voorkeur aan geeft.

Mvg René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan