keuzevakje met invoermogelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpvds

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2002
Stel : ik maak in een formulier een keuzevakje met invoermogelijkheid. Ik voer achtereenvolgens de data A, B, nog eens B en C in. De volgende keer verwacht ik dat ik kan kiezen tussen A, B en C (of invoeren van een nieuw gegeven). Bij mij echter komt er een menuutje te voorschijn waarin ik kan kiezen tussen : A, B, B en C. Het lijkt er dus op dat de volledige reeks van gegevens opgenomen wordt en niet de verschillende items.
Ik vermoed dat het te maken heeft met de eigenschappen van het keuzevakje, maar wat juist.. weet ik niet.

Je geeft een beetje weinig informatie. De keuzelijst is, als ik het goed begrijp, niet gekoppeld aan een tabel. Dat hoeft geen probleem te zijn, alleen wordt het wat lastiger als je wel gegevens wilt kunnen toevoegen; Access is dan een stuk minder kritisch. In een tabel als basis kun je instellen dat een gegeven maar één keer voor mag komen, en dan heb je dus nooit doublures. Persoonlijk zou ik daar de voorkeur aan geven. Wil je een keuzelijst die is gebaseerd op een lijst met waarden controleren, dan zul je moeten gaan programmeren.

Ik ben er mij van bewust dat je maar een goed antwoord kan geven bij voldoende informatie; mijn excuses dus. Niettemin geef je een interessant antwoord : " In een tabel als basis kun je instellen dat een gegeven maar één keer voor mag komen, en dan heb je dus nooit doublures". Hoe doe je dat ?

Dat is redelijk basic: maak van het veld een sleutelveld; dan is dat gezekerd. Of je geeft het veld een Index: <Ja (Geen duplicaten)>, dan heb je hetzelfde geregeld.

Probeersel

Het lukt dus nog niet. Voor de goede orde heb ik nu genoteerd en schermafdrukken gemaakt van wat ik gedaan bij het opstellen van een nieuwe tabel, speciaal voor dit doel gemaakt.
Ik stuur zowel het verslag als de database door.
Ik hoop dat het op deze manier duidelijker is en dat je voldoende informatie krijgt om aan te duiden waar mijn fout ligt. Dank

Ik heb nog niks ontvangen; heb je het al gestuurd?

Het probleem is dat mijn twee kleine word .docx bestanden (< 100kb) niet geupload worden. Ik krijg een foutmelding, maar ik weet niet waarbij het komt.

Maak er een zip bestandje van; dat lukt meestal wel.

Jammer, het lukt ook niet. Het zip bestandje is 99,9 kb groot. De upload procedure gaat wel van start, het balkje horizontaal vult zich blauw, maar op het einde komt er een wit uitroepingsteken in een oranje cirkeltje met het bijschrift : upload failed. Ik heb de vraag ook aan Microsoft gesteld en daar krijg ik als antwoord :
Bij rijbron moet je (ook) opgeven welk veld je wilt zien:
SELECT Dag FROM [tabel probeersel];

Of wellicht beter:
SELECT DISTINCT Dag FROM [tabel probeersel];

Probeer de db eerst te comprimeren, voordat je hem zipt; daar wordt hij vaak al wel een stuk kleiner door. Gooi anders eerst wat records weg, want om een probleem te onderzoeken hoeven we niet een compleet gevulde db te hebben; een paar records zijn vaak al genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan