Keuzevakje registreert keuze niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo
Ik heb een comtinuous form met 2 velden
keuzeveld = ja/nee veld
omschrijving = tekstveld

het is de bedoeling dat ik het keuzevakje aan of uit klik
Dit lukt perfect maar voor het laatste keuzevakje dat ik aanklik werkt dit niet.
Klik ik na het laatste keuzevakje bvb in het omschrijvingsveld zonder iets te varanderen dan wordt de ja/nee keuze opgeslagen anders niet (ALLEEN voor de laatste keuze)

(Rond het viekantje zie je een gestippelde lijn)

Is hier iets aan te doen???

Merci
JP

Als je iets verandert in een veld, staat je record in de Edit modus. Door naar een ander record te gaan, wordt die beëindigd.
Ik vermoed dat je met het laatste selectievakje de nieuwe record regel bedoelt. Als je die aanklikt, en hij wordt verder niet opgeslagen, dan komt dat hoogstwaarschijnlijk doordat je andere verplichte gegevens niet hebt ingevuld. Als er in je tabel geen verplichte velden zijn, kun je op basis van het selectievakje namelijk wèl een record aanmaken, anders niet.

In de situatie bij mij KAN je geen ercords toevoegen... alleen het keuzevakje aanof uit vinken...
Klik ik op het keuzevakje dan blijf ik meestal in die record staan en ga ik NIET naar een volgende
Vandaar dat de keuze niet opgeslagen wordt (denk ik)
Allemaal goed en wel, maar hoe los je dit op, want dit geeft wel een zeer vervelende fout

JP

Ik kan op basis van de huidige gegevens weinig bijdragen aan een oplossing, want het is geen probleem dat je zou moeten hebben. Er zit dus ergens iets in het formulier dat dit gedrag veroorzaakt. Om het echt te kunnen beoordelen, zou ik het formulier zelf moeten zien. Dus als je een testje kan maken, dan graag...

Het zou kunnen dat bij het sluiten van je formulier het record in de edit mode blijft staan en daarom je laatste wijziging niet wordt opgeslagen. Probeer daarom eens bij het close event van je formulier de volgende code te plaatsen:

DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord

Rebmog

nope...zou gekund hebben maar, werkt niet...

Heb een lijst van bvb alle codes startende met 5 uitgevinkt
laatste code was 5.2.2
ook uitgevinkt

ik sluit de form... alles is weg behalve 5.2.2...

Compleet gek
JP

Ergo: er zit iets vreemds in je formulier, en zonder dat kunnen we niet zoveel.... En het scheelt een boel tijd als we niet in het wilde weg in het rond hoeven te gokken :)

bestand is 300 kb groot...
Je zei iets over "bekijk tips hoe je een bestand kan opsplitsen" maar ik kan dat niet direct vinden...

Kan je eens zeggen waar ik die info vind?

Merci voor jullie moeite he!
JP

Kijk eens in de eerste post van deze sectie ;)
Heb je de db al gecomprimeerd? Alle plaatjes/overtollige formulieren/rapporten/tabellen er uit?

OK, denk dat ik er ben

doe het volgende
ga naar
jaarplanning beheren van hoofdmenu
kies voor Van Santen in "leerkracht"
Kies voor jaar 2
Kies voor afdeling IB
je krijgt nu "Totempaal"
Klik hier op
Kies nu voor doelstellingen aanpassen
En HIER gebeurt het.... keuzevakjes aan of uitvinken
Bekijk dan het resultaat terug via het vorige scherm en je zal zien dat het niet klopt

Mercikes
JP

Bijlagen

Zoals ik al in mijn eerste post zei: je record staat nog in Edit modus. En je slaat het record niet op bij het sluiten van het formulier. Daardoor verlies je uiteraard de laatste wijziging.
Voeg deze regel aan de knop toe (voordat je de eerste actie laat uitvoeren...)

Code:
If Me.Dirty Then Me.Dirty=False

Voila se.... probleem opgelost!!!
Merci maat
wou dat ik ook eens iets kon terug doen!
moest je een jonge, knappe, blondine zijn.... X
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan