Keuzeveld koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

belois

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2009
Berichten
22
Ik heb een probleem.

Ik heb een klantformulier om gegevens in te vullen Daarin kun je een eigenaar invullen van een bedrijf .

Daarin zit een subformulier waarbij je kan aangeven welke eigenaar op bezoek is geweest bij de andere eigenaar. Het is dus een keuzelijst die alle eigenaren weergeeft waaruit je kan kiezen. Dit werkt verder prima.

Nu zit er in dat subformulier een Ja/Nee keuzeveld of deze eigenaar certificatie heeft. Dit kun je aanvinken ja of nee.

Ik het hoofd formulier zit ook een keuzeveld JA/NEE of deze eigenaar een certificatie heeft bijgewoond.

Voorbeeld.

Nieuwe klant Piet.
Wordt bezocht door Henk
Als ik bij Henk Keuzeveld certificaat aanzet. Dan moet bij het klantformulier automatisch voor eigenaar Henk het keuzeveld JA/NEE aangevinkt worden dat deze certificatie heeft bijwoond.

Heb al met relaties zitten prutsen. Maar ik maak volgens mij een denkfout? Iemand idee?
 
Hoi,

Kan je het beste op je hoofdformulier een unbound Ja/Nee vakje zetten. Vervolgens bij de gebeurtenis 'huidige' (geloof dat dat het is, in het engels in ieder geval 'current') de code zetten:
Code:
If Forms!Subformulier!Keuzeveld.Value = True Then
  Me!Keuzeveld = True
else 
  Me!Keuzeveld = False
End If
Refresh

Op deze wijze verandert het vakje mee met het keuzevakje op je subform.

Suc6

Zqwiqly.
 
Hallo Zqwiqly

Dit werkt inderdaad wel maar is niet helemaal wat ik wil. Echter ik heb meerdere problemen met dat subformulier dus ik laat dit even zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan