Keuzeveld met 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scubaman

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2010
Goede morgen,

ik heb een keuze veld gemaakt waarbij ik kan kiezen uit waarden die in twee kolommen staan. (Voornaam , Achternaam.

Nu wil ik die twee kolommen ook graag in het veld terug zien, dus voornaam en andere veld achternaam. Nu krijg ik alleen de voornaam te zien.

Is dit op te lossen of wil ik het onmogelijke?

Hartelijk dank voor de hulp

In de query moet je voor- en achternaam dan samenvoegen. Dus zoiets als "SELECT Voornaam & ' ' & Achternaam FROM tblNamen"

Een keuzelijst kan meerdere velden bevatten die het opzoeken makkelijker maken. Die zie je als je de keuzelijst openklapt. Er is maar één veld dat wordt geretourneerd, en dat is het veld dat je dus ziet. Wil je op je formulier ook andere velden zien uit de keuzelijst, dan kun je een tekstveld maken dat verwijst naar de keuzelijst. Deze krijgt dan als Besturingselementbron een formule: =cboKeuzelijst.Column(1) bijvoorbeeld als je de tweede kolom wilt zien. Access begint te tellen vanaf 0, dus vandaar de 1. Je kunt van die keuzelijst dus elke kolom uitlezen in een tekstvak.

Dah Mikchel,

dank je wel voor je snelle antwoord. Ga het uitproberen.

Wil dus inderdaad de twee kolommen uit het keuze veld ook in mijn formulier terug zien.

Bedankt,
Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan