Keuzeveld werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobboersma

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Ik ben bezig met een database maken in Access 2007. Alleen werkt het keuzeveld niet. Als ik op het pijltje ernaast klik zie ik wel de keuzes klik ik dan op een keuze dan doet hij niets en blijft hij zo staan.

Alleen lezen

Het lijkt erop dat het veld waar de keuzelijst aan gekoppeld is, niet bijgewerkt kan worden. Je kunt dit uitproberen door de keuzelijst te veranderen in een tekstveld en dan weer te proberen of je iets kunt veranderen, of de onderliggende query/tabel rechtstreeks te openen en te proberen iets aan het betreffende veld te veranderen.

Het lijkt erop dat het veld waar de keuzelijst aan gekoppeld is, niet bijgewerkt kan worden. Je kunt dit uitproberen door de keuzelijst te veranderen in een tekstveld en dan weer te proberen of je iets kunt veranderen, of de onderliggende query/tabel rechtstreeks te openen en te proberen iets aan het betreffende veld te veranderen.

Ik begrijp je niet helemaal. Kun je wat duidelijker zijn.

Besturingselementbron

De keuzelijst waar je het over hebt, is waarschijnlijk gekoppeld aan een veld uit de onderliggende recordset. Als dat zo is, dan staat er bij de eigenschap besturingselementbron (controlsource) iets ingevuld. Dat is dan over het algemeen een veld uit de recordbron (recordsource) van het formulier. Bij de eigenschappen van het formulier is dan de recordsource ingevuld met de naam van een tabel of query. Is dat nog te volgen? Als het tot zover klopt wat ik denk, dan zou je eens kunnen controleren of de tabel of query die je als recordsource hebt gebruikt bewerkt kan worden. Open hiervoor de tabel of query en probeer iets in te vullen of te veranderen in een van de velden. Het liefst het veld dat als controlsource staat van je keuzelijst. Als ik nog steeds onbegrijpelijke taal uitsla, hoor ik wel vaker, probeer dan je bestand gezipt te uploaden, dan kan ik er rechtstreks naar kijken.

Hallo Jacob,

zet je bestand even om naar Access 2003 (niet iedereen gebruikt 2007).
Eerst omzetten, daarna komprimeren, daarna winzippen.
Haal evt afbeeldingen eerst uit je toepassing.

Groet,

Tardis

Koppelingen

Bedankt voor het bestand. Gelukkig ben ik een profi, het is me gelukt een rar-bestand uit te pakken, wat tegenswoordig helemaal geen exotisch formaat meer is, en een vista-pc met office2007 had ik ook nog wel staan. Ziehier de eerste bevindingen:

De eerste keuzelijst, opslaan als, is gekoppeld aan een berekend veld uit de onderliggende query. Als je deze keuzelijst wilt gebruiken dan zul je 'm rechtstreeks moeten koppelen aan een veld.

De andere keuzelijsten zijn gekoppeld aan niet bestaande velden, als je die wilt laten werken, dan zul je de koppeling naar een bestaand veld moeten leggen of hiervoor nieuwe velden aan moeten maken in de tabel en ze daaraan koppelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan