Ik wist dat ik ergens een tekstje had staan. Lees dit even rustig door:
De wizard Activering gebruiken
Als u slechts enkele productcodes van volumelicenties wilt wijzigen, kunt u de wizard Activering gebruiken.
Opmerking: u kunt het beste Systeemherstel uitvoeren om een nieuw herstelpunt te maken voor u de volgende procedure uitvoert. Raadpleeg het onderwerp 'Een herstelpunt maken' in Help en ondersteuning voor meer informatie.
Waarschuwing: een onjuist gebruik van de registereditor kan ernstige problemen veroorzaken die ertoe kunnen leiden dat u het besturingssysteem opnieuw moet installeren. Microsoft kan niet garanderen dat problemen die voortvloeien uit een verkeerd gebruik van de registereditor, kunnen worden opgelost. Het gebruik van de registereditor is dan ook voor uw eigen risico.
Klik op Start en kies Uitvoeren.
Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
Klik op de volgende registersleutel in het linkerdeelvenster:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents
Klik in het rechterdeelvenster met de rechtermuisknop op OOBETimer en kies Wijzigen.
Wijzig ten minste één cijfer van deze waarde om Windows uit te schakelen.
Klik op Start en kies Uitvoeren.
Typ de volgende opdracht in het vak Openen en klik op OK:
%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a
Klik op Ja ik wil Windows telefonisch met behulp van een medewerker van klantenservice activeren en klik op Volgende.
Klik op Productcode wijzigen.
Typ de nieuwe productcode in het dialoogvenster Nieuwe sleutel en klik op OK.
Als u terugkeert naar het vorige venster, klikt u op Help mij herinneren en start u de computer opnieuw op.
Herhaal stap 6 en 7 om te controleren of Windows geactiveerd is. Het volgende bericht wordt weergegeven:
Windows is al geactiveerd. Klik op OK om dit venster te sluiten.
Klik op OK.
Installeer SP1 voor Windows XP.
Als u Windows niet opnieuw kunt opstarten nadat u SP1 hebt geïnstalleerd, drukt u op F8 wanneer u de computer opnieuw opstart. Selecteer vervolgens Laatste bekende juiste configuratie en herhaal de voorgaande procedure.
bron: microsoft
Ik weet alleen niet of dit verhaaltje ook op gaat als je sp2 reeds hebt geïnstalleerd