key werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

robincon

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Hoi,
ik heb vandaag een computer ontvangen, en wat zag ik daar..:shocked: een windows xp prof key (legaal) en omdat ik alleen illegale xp heb wilde ik die key invoeren, hoe kan het dat hij de key niet pakt?

Robin

Omdat die key hoort bij de versie die op de cd staat, niet bij de versie die op jouw (oude) computer staat geïnstalleerd.

Jawel, maar de key is gekoppeld aan de cd. Je kan ook niet met jouw autosleutel iedere auto van hetzelfde merk openmaken toch?

het is allebei proffesional nederlands (xp)

optie; koop een windows xp proffesional cd .

daar op kan je wel de key gebruiken op elke computer(eenmalig)
want nu staat die al op je nieuwe pc geinstalleerd "" GE ACTIVEERD "" :thumb:

Ik vermoed dat de sticker op de ontvangen pc een OEM versie betreft (deze mag dus alleen op die pc gebruikt worden) en jij die key probeert te gebruiken op een VLK (corporate) of Retail CD. en dat werkt niet.

Als je die Key wil gebruiken zul je de juiste versie van XP moeten hebben.

is er een tooltje/programma om erachter te komen als ik oem. retail versie key heb?
dan weet ik welke cd ik van het internet moet krijgen, key is legaal, kan tenminste alle updates binnenhalen,
ik weet al:
xp prof
nederlandse versie
nu nog:
oem/retail, of moet ik nog meer hebben?
kan ik ook zo'n cd downloaden voor mijn vista business oem? dat ik die key kan gebruiken(op mijn laptop zit die) als ik de schijf eens opnieuw wil inrichten?

is er ook een manier om de key via een site te laten checken als ie legaal is?

Hij is legaal als hij op een microsoft sticker staat.
Anders kun je microsoft bellen met de vraag of dat het geval is

is er een tooltje/programma om erachter te komen als ik oem. retail versie key heb?
dan weet ik welke cd ik van het internet moet krijgen, key is legaal, kan tenminste alle updates binnenhalen,
ik weet al:
xp prof
nederlandse versie
nu nog:
oem/retail, of moet ik nog meer hebben?
kan ik ook zo'n cd downloaden voor mijn vista business oem? dat ik die key kan gebruiken(op mijn laptop zit die) als ik de schijf eens opnieuw wil inrichten?

en dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan