Keyboard error bij boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

nietie

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Hallo :thumb:

Heb een raar probleem, elke keer als ik mijn computer opstart geeft die een keyboard error. Ik moet dan me keyboard opnieuw inpluggen en op F1 drukken. Verder geen probleem... maar het gebeurt elke keer.

Heb een logitech classic keyboard 200, zitten geen drivers bij. De keyboard zou automatisch erkent moeten worden en meteen werken.

Het probleem begon toen ik mijn pc(alleen kast) naar een vriend had gebracht en een andere toetsenbord van hem had gebruikt.

Ik heb geprobeerd te googelen maar niet veel wijzer geworden. Heb geprobeerd bij hardware de toetsenbord te verwijderen zodat die hem opnieuw detecteer. Maar dit werkte niet.

Heb windows xp sp3.

Iemand een idee?

configuratie scherm/printers en andere hardware/toetsenbord/tabblad harware wat staat daar???

Lijkt erop dat de melding al bij het doorlopen van de BIOS ontstaat (dus nog vóór de opstart van Windows). Klopt dat? Indien ja, dan zul je dus in de BIOS moeten gaan kijken of er instellingen zijn die je probleem verhelpen.
1 van de mogelijkheden die ik wel eens heb zien helpen is het aanzetten van "Legacy USB-devices" in de BIOS.

Als die tip niet helpt zou je even merk + type van het moederbord kunnen vermelden, misschien hebben we dan nog wat meer tips voor de instellingen in de BIOS voor je.

Succes,

Tijs.

Lijkt erop dat de melding al bij het doorlopen van de BIOS ontstaat (dus nog vóór de opstart van Windows). Klopt dat? Indien ja, dan zul je dus in de BIOS moeten gaan kijken of er instellingen zijn die je probleem verhelpen.
1 van de mogelijkheden die ik wel eens heb zien helpen is het aanzetten van "Legacy USB-devices" in de BIOS.

Als die tip niet helpt zou je even merk + type van het moederbord kunnen vermelden, misschien hebben we dan nog wat meer tips voor de instellingen in de BIOS voor je.

Succes,

Tijs.

Ik zie geen USB opties in BIOS

moederbord: RS480MS/RX480M2 series (staat op boekje ervan :P )

Dxdiag zegt BIOS: Phoenix award BIOS v6.00PG

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
De electronische handleiding van je manual is hier te vinden.

Daar staat vanaf pagina 3-13 en verder instellingen over USB muizen en toetsenborden. Je zult (als ik het goed lees) in de BIOS in het menu Integrated Peripherals moeten zijn, en daar alle 4 genoemde USB opties op Enabled zetten (incl. USB Keyboard en USB Mouse). Stonden die opties al op Enabled, dan heb ik geen tips meer voor je.

Tijs.

De electronische handleiding van je manual is hier te vinden.

Daar staat vanaf pagina 3-13 en verder instellingen over USB muizen en toetsenborden. Je zult (als ik het goed lees) in de BIOS in het menu Integrated Peripherals moeten zijn, en daar alle 4 genoemde USB opties op Enabled zetten (incl. USB Keyboard en USB Mouse). Stonden die opties al op Enabled, dan heb ik geen tips meer voor je.

Tijs.

Ja stonden al op enabled :confused:

Iemand anders enig idee? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan