Keyboard error or keyboard not present

Status
Niet open voor verdere reacties.

active

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2003
Ik draai al een paar maand probleemloos met mij pc. Nu ineens krijg ik bij het opstarten de melding "Keyboard error or keyboard not present". Deze melding komt direct nadat de disken gedetecteerd zijn. Het systeem start dan niet door. Omdat ik het keyboard niet kan gebruiken kan ik dus niets meer, zelfs niet naar de BIOS.
Een ander keyboard plaatsen heeft hetzelfde resultat met dezelfde melding.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Draadloos toetsenbord? batterijen soms leeg

Alles is correct aangesloten en ik heb geen draadloos keyboard.

Heb je al eens bij je instellingen gekeken of daar alles correct staat.

Het zou kunnen zijn dat één van je toetsen blijft hangen, maar als het bij een ander toetsenbord ook zo is valt dat eigenlijk af.
Je kan proberen een biosreset te doen, maar ik vrees echter dat je keyboardcontroller defect is, dat zou dus een nieuw moederbord betekenen.

Ik heb dit probleem aan de hand gehad.
Bij mij was dat een "versleten" connector van het keyboard op het moederbord.

Uit een ander oud moederbord de 5 polige din gehaald, en die erin gesoldeerd. Kost wel enig prigelwerk.

Als test kun je de pootjes in de steker van je keyboard een klein beetje buigen, en kijken of ie nu wel start.
Ook de plug iets geforceerd vasthouden tijdens starten.

Succes.

Probleem is opgelost. Mijn beide dochters hebben zelf "de techneut" uitgehangen en keybooard en muisconnector verwisseld. En vervolgens maar zeggen dat ze nergens vanaf wisten en nergens aan hadden gezeten. Pas toen ik de tip van Maestro12 wilde doorvoeren zag ik wat er aan de hand was.

Zo zie je maar weer.

Dank voor jullie tips.

Dochters zijn zeker papa's prinsesjes.
Maar toch mooi dat ze zelf al kunnen computeren.
Veel suc6 met zulke ondernemende dochters.
en natuurlijk bedankt voor het plaatsen van de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan